Zoo v kampani ukázala narození slona a zvýšila návštěvnost o čtvrtinu

Antverpská zoo chtěla přilákat statisíce návštěvníků a vyhnout se přitom klasické mediální propagaci. Realizovala proto ojedinělou kampaň, jejíž výsledky byly vynikající.

Baby Elephant

Zadavatel: Antwerp Zoo
Agentura: Boondoggle
Země: Belgie
Rok: 2009

Zadání

Zoo v belgických Antverpách si dala v loňském roce za cíl přilákat 200 tisíc dodatečných návštěvníků (v porovnání s rokem předchozím). Musela se přitom vypořádat s problémy, kterým čelí každá zoo, jako je velká konkurence jiných volnočasových aktivit, skutečnost, že lidé nepociťují akutní potřebu zoo navštívit (zvířata tam přece budou i jindy) a také špatné počasí, jež dokáže zhatit už naplánovaný výlet do zoo.


Řešení

Agentura Boondoggle se rozhodla namísto klasických marketingových „fint“, jako jsou obrázky roztomilých zvířátek a fotky šťastných rodin užívajících si den v zoo, vsadit na autenticitu. Nabídla Belgičanům možnost „nahlédnout za oponu“ a být při tak výjimečné události, jako je narození slůněte.

Kampaň odstartovala již během těhotenství jedné z antverpských slonic, 8 měsíců před termínem porodu, a to velkoplošnou projekcí skutečného ultrazvuku budoucího slůněte. Video s nápisem „Těhotná!“ a odkazem na web baby-olifant.be bylo promítáno na stěnu mrakodrapu o ploše 600 m2:



Zároveň byli lidé požádáni, aby zasílali své návrhy na pojmenování slůněte, přičemž autor vítězného návrhu se stane jeho kmotrem.

Na microsite kampaně pak mohli uživatelé sledovat průběh těhotenství den po dni a zaregistrovat se k odběru aktualit. V den porodu pak všichni obdrželi SMS, že „to“ začíná a výzvu k živému sledování porodu na webu.


Výsledek

Microsite navštívilo 850 tisíc unikátních návštěvníků, 560 tisíc jich sledovalo přímý přenos porodu. O víkendu, kdy se slůně narodilo, bylo tomuto tématu věnováno 22 tisíc blogů.

A to nejdůležitější: antverpská zoo přivítala o 300 tisíc návštěvníků více, než v předchozím roce.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT