Znáte 10 bodů úspěšného mailingu?

Infografika vás provede základními kroky nutnými pro vytvoření kvalitní mailové kampaně.

Recept na fungující e-mailovou kampaň dala dohromady firma Mailkit specializující se na mailingová řešení.

  1. Vhodný předmět & odesílatel je to první, co příjemce vidí a na základě čeho se rozhoduje, zda e-mail otevře nebo ne. Kratší, ale výstižné předměty znamenají větší úspěšnost, než nicneříkající dlouhá souvětí.
  2. Dobře připravená databáze je klíčem k úspěchu. Kromě jména, příjmení a adresy potřebujete znát informace o již zakoupeném zboží/službách a datum posledního nákupu apod.
  3. Nebuďte nudní a zaujměte originalitou. Vytvořte si vlastní identitu e-mailových kampaní. Nemusí jít pouze o vzhled. Může to být i způsob psaní. Zkuste psát jinak než ostatní a nabídněte zákazníkovi přidanou hodnotu, kterou očekává.
  4. Formální obsah e-mailu: Ze zákona musí každé obchodní sdělení obsahovat platný odkaz pro odhlášení a platné kontaktní údaje odesílatele, ale jsou i další prvky, které je vhodné mít v kampani: např. odkaz na přeposlání zprávy příteli, informace o tom, na základě čeho je zpráva příjemci zasílána a na jakou e-mailovou adresu, případně můžete příjemce požádat o přidání vaší adresy do adresáře.
  5. Zkontrolujte si po sobě, co jste napsali a co chcete svým klientům poslat. Vyvarujte se hrubek. Ověřte si, zda jsou správně napsaná jména produktů či služeb, které nabízíte – chcete přece udělat dobrý dojem.
  6. Vaše kampaně by měly být vždy personalizované tak, aby se maximalizovala přidaná hodnota e-mailu. Personalizací se rozumí nejen vložení oslovení konkrétního příjemce, ale především obsah kampaně upravený na míru každému adresátovi.
  7. Abyste mohli zpětně vyhodnocovat dopad kampaní, musíte zajistit sledování odkazů umístěných v e-mailu. Před odesláním kampaně zkontrolujte také funkčnost samotných odkazů.
  8. Každý váš příjemce si může e-mail zobrazit na jiném zařízení, a proto je důležité, aby byl váš e-mail dobře zobrazitelný a srozumitelný všude a za všech okolností. Před odesláním kampaně si důkladně zkontrolujte zobrazování e-mailu v různých poštovních klientech.
  9. Cílení: Pečlivě vybírejte co, kdy, komu a v jakém intervalu zašlete a v potaz berte předchozí chování. Nerozesílejte jen plošné kampaně na celou databázi – zasílejte zprávy těm příjemcům, u kterých lze očekávat zájem o předkládanou informaci. Připomeňte příjemci, že u vás už dlouho nenakoupil, nabídněte mu zlevněné zboží relevantní k tomu, co si pořídil naposledy nebo ho požádejte o recenzi.
  10. Vyhodnocování kampaní: Statistiky jsou základem pro hodnocení kampaně a zároveň důležitou zpětnou vazbou pro vylepšování příštích kampaní. Porovnávejte proto číselné výsledky kampaní mezi sebou a sledujte trendy. Zkoušejte různá znění newsletterů, různé předměty e-mailů a vyhodnocujte, která varianta je úspěšnější.

Detaily najdete v pěkné infografice. V redakci jsme trochu diskutovali o důležitém rozšíření bodu 9: posílejte informace nejenom ve správný čas, ale také ve stejný čas všem, pro které mohou být užitečné. Chovejte se ke všem potenciálním zákazníkům stejně férově. Nevytvoříte úplně nejlepší dojem, tak jako se to stalo s touto infografikou, když někoho upřednostníte a jinému svoji nabídku pošlete o dva dny později.

Zdeněk Fekar



14. Duben 2015

Štítky:  ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT