Změna úvodní znělky šokovala diváky seriálu a přinesla miliony charitě

Oblíbený belgický seriál Thuis připravil svým divákům velké překvapení, když místo běžných úvodních titulků sledovali záběry ze života afrických žen na útěku.

Changed Opening Credits & Episodes


Zadání

Každoroční belgický charitativní projekt „music for life“ organizovaný rozhlasovou stanicí Studio Brussels a Červeným křížem měl loni jako hlavní téma matky na útěku. Miliony matek dnes se svými dětmi musí prchat před válkou a násilím a zůstávají tak opuštěné bez střechy nad hlavou a jakékoli pomoci.

Za účelem vzbuzení zájmu široké veřejnosti bylo potřeba vytvořit něco více než jen klasický televizní spot, zachycující válečné hrůzy – proti těm se již západní společnost stala „imunní“.

Toto téma zůstává široké západní veřejnosti vzdálené, protože se jí přímo nedotýká. Bylo proto nutné jej vnést do jejího každodenního života.


Řešení

Thuis (v holandštině „domov“) je populární belgický seriál, pojednávající o životě několika rodin a jejich domácností, který je každý den sledován milionem diváků.

V originální verzi úvodních titulků jsou za doprovodu znělky „home sweet home“ představeny všechny hlavní postavy seriálu.

Pro účely kampaně byla zachována základní grafika a melodie, změnou ale prošla obrazová část: místo představování herců diváci sledovali záběry natočené v africké Ugandě. Vzniklo pět různých verzí s pěti různými příběhy matek na útěku.

Hlavním úkolem televizní znělky bylo přivést návštěvníky na speciální webovou stránku, kde bylo možné shlédnout detailnější reportáž ukazující, jak se tyto matky na útěku snaží přežít.

Když se tedy diváci usadili před televizí, aby sledovali svůj oblíbený televizní pořad, čekalo je překvapení: místo obvyklé znělky viděli poměrně šokující video.

Strategie měla nejen upozornit na nelidské podmínky, ve kterých se tyto matky nacházejí, ale také ukázat, jak různě může být vnímán pojem „domov“.

Prohlédněte si upravenou znělku:



Výsledek

Ačkoli měla být kampaň vysílána pouze na jednom televizním programu, byla nakonec prezentována na mnoha různých komunikačních kanálech.

Ostatní televizní stanice znělku převzaly a vysílaly ji v hlavním zpravodajství, o kampani se hovořilo i v rozhlasových stanicích: dvě z nich dokonce uveřejnily detailní reportáže pojednávající o matkách na útěku.

Celková hodnota PR znamenala návratnost investic ve výši 350 %.

Poslechovost příslušných rádií se v době vysílání kampaně zvýšila o 200 %. Během šesti dní a pěti nocí hráli tři DJ’s písně ze znělky na přání, výměnou za finanční příspěvek.

V šesti dnech tak bylo vybráno celkem 3,5 milionu eur.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT