Studie: Ze sociálních sítí přicházejí věrní návštěvníci, ale je jich málo

Co je pro váš web lepší, než návštěvníci? Věrní návštěvníci. Sociální sítě se ukazují jako nejlepší zdroj loajálních návštěvníků, na druhou stranu, jejich celkový podíl na odeslaných návštěvách je minimální.

Jak vyplývá ze studie americké reklamní sítě Chitika, u návštěvníků, kteří přišli na stránky prostřednictvím odkazu umístěného v sociálních sítích, je vyšší pravděpodobnost, že se stanou vracejícími se návštěvníky, než u těch z ostatních zdrojů provozu.

Nejvěrnější návštěvníky generuje Facebook, v průměru 20,7 % návštěvníků, kteří na web přišli z této sociální sítě, zopakovalo svou návštěvu čtyřikrát v průběhu týdne. O něco méně loajálních návštěvníků, konkrétně 16,1 % z odeslaných návštěv vytváří komunitní služba Digg.

Nejslabším zdrojem vracejících se návštěvníků mezi sledovanými sociálními sítěmi byl Twitter11,1 %.

Tím se dostal pod úroveň vyhledávačů, které generují mezi 12 % (Google, Bing) a 15 % (Yahoo!) věrných návštěvníků.

Tato čísla ale nabývají zcela jiného rozměru při zasazení do kontextu celkového počtu odeslaných návštěv.

Ačkoli jsou sociální sítě celosvětově druhým nejvýznamnějším referenčním médiem, stále to znamená podíl pouhých 0,55 % na návštěvnosti z referenčních odkazů.

Téměř 98 % návštěv z odkazujících stránek totiž mají „na svědomí“ vyhledávače, přičemž 76,13 % připadá na samotný Google.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT