„Zastaralý“ direct mail vrátil investici dvacetkrát

Australské telekomunikační společnosti se dlouho nedařilo navázat kontakt s největšími firmami v zemi. Dveře jí otevřela až kreativní direct mailová zásilka.

Tape recorder

Zadavatel: Optus Business
Agentura: M&C Saatchi/Mark
Země: Austrálie
Rok: 2009

Zadání

Australský poskytovatel telekomunikačních služeb Optus chtěl vytvořit strategii, pomocí které by se mu podařilo efektivně kontaktovat obtížně dosažitelnou skupinu IT ředitelů ve velkých společnostech.

Cílem bylo přesvědčit je, že mají s firmou přejít ze své stávající zastaralé komunikační sítě na novou VPN síť Optus.


Řešení

Problém spočíval v tom, že cílová skupina manažerů zodpovědných za technologie ve většině případů neměla pocit, že by jejich firemní komunikační síť byla jakkoli nemoderní. Bylo proto nutné je přesvědčit o opaku.

Stovce vybraných kontaktů z největších australských firem dosud nevyužívajících VPN, byla rozeslána zásilka zabalená ve stylu 70. let, jejíž popisek sliboval, že v sobě skrývá nejnovější audio technologii. Místo toho ovšem adresát uvnitř balíčku nalezl starý diktafon s vloženou analogovou kazetou.

Po stisknutí tlačítka Play mu hlas s typickou melodií ze 70. let na pozadí oznámil, že komunikační síť jeho firmy je zastaralá, stejně jako tento přehrávač. Pokud pro svůj podnik chtějí skutečně nejnovější komunikační technologii, potřebují virtuální komunikační síť Optus.


Výsledek

Response rate činila rovných 30 % a návratnost investice dosáhla 2 156 %.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT