Zašifrovaná pozvánka v direct mailové kampani „sovětské“ restaurace

Ruská restaurace připomínající staré časy využila ve své kampani staré utajovací techniky využívané V. I. Leninem.

Flaming Letter

Zadavatel: CCCP* Restaurant
Agentura: Voschod
Země: Rusko
Rok: 2009

Zadání

Jekatěrinburgská restaurace CCCP* je zvláštní tím, že svým návštěvníkům umožňuje návrat do dob Sovětského svazu, což je pro mnohé nostalgická vzpomínka na mládí. Minulost zde ovšem ožívá především díky dekoracím, úroveň jídla a služeb je v restauraci naopak na vysoké úrovni.

V posledních letech však vzrostl počet restaurací s podobným zaměřením a návštěvníci CCCP* tak začali ubývat. Restaurace proto prošla rekonstrukcí a chystala slavnostní znovuotevření, o němž chtěla dát vědět svým dřívějším pravidelným hostům.


Řešení

Znovuotevření bylo naplánováno na 7. listopadu 2009, tedy na výročí Velké říjnové socialistické revoluce, a doprovázela jej koktejlová party v „Leninském“ duchu. Agentura Voschod proto připravila kreativní direct mail v odpovídajícím stylu a rozeslala jej bývalým návštěvníkům restaurace.

Zásilka měla podobu červené obálky s nápisem „Tajné“, v níž se nacházel bílý list papíru a zapalovač. Papír ovšem nebyl nepopsaný, jak se zdálo na první pohled, ve skutečnosti obsahoval text natištěný namísto inkoustu mlékem.

Pokud adresát přidržel zatím prázdný dopis nad plamenem zapalovače, začal se mu zjevovat text pozvánky na znovuotevření restaurace CCCP*.

Tuto techniku využíval Lenin pro komunikaci se svými blízkými během pobytu ve vězení. Pozvánka obsahovala také heslo pro získání koktejlu zdarma, které znělo: „Lenin žije“.


Výsledek

Přes 75 % oslovených pozvánky využilo a mnoho z nich se znovu stalo pravidelnými návštěvníky restaurace.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT