Základní e-mailingové tipy pro začátečníky

E-mail marketing je jeden z nejjednodušších a z hlediska nákladů nejvýhodnějších způsobů, jak může malý podnik oslovit své potenciální zákazníky.

Aby byla snaha o efektivní využívání e-mailů od začátku úspěšná, je dobré se držet několika zásad:


Jako opt-in se označují ty kontakty, které daly souhlas se zasíláním komerční e-mailové komunikace. Ujistěte se, že vědí, jaké informace a jak často jim budete zasílat a dbejte na okamžité vyřazování odhlášených kontaktů z mailing listu.

Více se dočtete v článku Jak na e-mailovou databázi? Tipy profesionálů


Jakmile máte databázi pohromadě, je potřeba ji rozdělit na vnitřně homogenní a navenek heterogenní segmenty.

Pro začátek můžete zákazníky segmentovat podle pohlaví, věku, předpokládaných zájmů a dalších pro vás důležitých kritérií. Segmentaci budete vybrušovat se získáváním dalších dat o jednotlivých kontaktech.


Segmentace byla důležitá pro následující krok: přizpůsobení e-mailů jednotlivým skupinám. Čtenář obdrženou zprávu během několika sekund rychle prohlédne a snaží se zjistit, co je na ní pro něj zajímavého. Sebelepší nabídka se mine účinkem, pokud je zaslána zcela nerelevantnímu příjemci.

O významu správné práce se skupinami zákazníků si můžete více přečíst v článku Pozor na hlas menšiny aneb Segmentace je důležitá


Nestačí jen rozesílat správné e-maily správným lidem a doufat ve výborné výsledky. Testujte různé varianty předmětu e-mailu, textu nabídky nebo grafické šablony, vyhodnocujte výsledky a přizpůsobujte jim své e-mailové kampaně.


Další články o e-mail marketingu najdete zde



22. Únor 2010

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT