Začněte šetřit energií, jinak se bude víno pěstovat ve Švédsku, nabádal direct mail Francouze

Tuniský výrobce solárních panelů se, ve snaze prodat své produkty bohaté francouzské komunitě, rozhodl sáhnout na víno, jakožto jeden ze symbolů Francie, o který by vlivem klimatických změn mohli Francouzi přijít.

Risol Swedish Wine

Zadavatel:
Risol Solar Home Systems
Agentura: Memac Ogilvy Label
Země: Tunis
Rok: 2008

Zadání

Risol Solar Home Systems je tuniský výrobce solárních panelů. Ačkoli tuniská vláda podporuje využívání této technologie prostřednictvím různých úlev, ty se vztahují pouze na Tunisany.

Nejperspektiv­nějšími potenciálními zákazníky Risolu jsou však členové francouzské komunity, kteří jsou v zemi největší a nejbohatší cizineckou skupinou, navíc se silným vztahem k životnímu prostředí.

Úkolem kampaně tedy bylo zvýšit mezi tuniskými Francouzi povědomí o výhodách šetření energií.


Řešení

Agentura Memac Ogilvy Label se rozhodla zahrát na environmentalis­tickou strunu a jako médium využila francouzskou národní chloubu: víno.

Podle některých odhadů by se mohla Země v budoucnu oteplit natolik, že ideální klima pro pěstování vinné révy by se přesunulo z území Francie dále na sever. Třeba do Švédska.

Jako symbol této pro Francouze děsivé představy budoucnosti obdrželi adresáti direct mailové zásilky lahev švédského vína. Ročník? 2057. Heslo kampaně znělo: „Představte si, že by věci, na které jste nejvíce pyšní, přestaly být vaše.“

Přiložený dopis dále detailně popisoval, jak mohou úspory energie pomoci předejít dopadům globálního oteplování. Text zdůrazňoval skutečnost, že solární panely mohou změnit směr, kterým se bude svět dále vyvíjet.


Výsledek

Kontakt byl navázán s 64 % lidí v cílové skupině, 9 % z nich si produkty Risolu rovnou zakoupilo. Kampaň výrazně zvýšila povědomí o značce Risol a o možnostech úspor energie se solárními panely.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT