Začínáme s SMS marketingem: pět tipů na úvod

Výdaje na mobilní marketing rostou celosvětově o desítky procent ročně. Jedním z nejstarších a zároveň nejpoužívanějších mobilních reklamních formátů jsou SMS zprávy.

Prostřednictvím textových zpráv lze rozesílat různá obchodní sdělení: odkaz na web s doprovodným textem, pozvánky na akce, informace o spotřebitelských soutěžích, mobilní slevové kupony, nabídky ke stažení prémiového obsahu, výzvy k zaslání dárcovské SMS a další.

SMS zprávy lze dobře využít tam, kde může zákazník zatoužit po bližších informacích o produktu/službě.

Například realitní kanceláře mohou na cedulích a billboardech inzerovat SMS kódy, po jejichž odeslání potenciální klient obdrží textovou zprávou podrobnosti o nabízené nemovitosti, některé restaurace zase nabízejí zaslání SMS s denní nabídkou na vyžádání.

Základem pro SMS marketing je pak samozřejmě databáze opt-in kontaktů, tedy osob, které daly souhlas s obchodní komunikací prostřednictvím textových zpráv.

Přemýšlíte-li o tom, že začleníte SMS zprávy do svého marketingového plánu, zde je několik tipů, jak začít:


1. Zvolte si jednoduché klíčové slovo, které lze snadno napsat do SMS zprávy.

Většina kontaktů se do vašeho SMS programu dostane prostřednictvím speciálního telefonního čísla, na nějž zašle textovou zprávu ve zvláštním tvaru. Tato zpráva je uvozena klíčovým slovem, které by mělo být krátké a snadno zapamatovatelné, zákazník totiž může mít málo času na jeho postřehnutí.


2. Udělejte si jasno v tom, jaký vztah chcete se zákazníkem navázat.

Vašim cílem rozhodně nesmí být hromadný sběr mobilních čísel za účelem spamování. Užitečné může být například zjišťování jmen pro personalizaci budoucích zpráv (osobní oslovení působí v SMS stejně dobře, jako v e-mailu či direct mailu), nebo shromažďování údajů o místě bydliště pro geografické cílení kampaní. Jen je potřeba být opatrný a nechtít po novém potenciálním zákazníkovi okamžité vyplnění podrobného osobního dotazníku – to by jej mohlo naopak odradit.


3. Nabídněte něco navíc.

Spotřebitelé jsou denně doslova bombardováni reklamními sděleními, je proto potřeba jasně definovat cílovou skupinu, kterou chcete svým SMS programem oslovit a nabídnout adekvátní protihodnotu. Nejjednodušší je uspořádat třeba spotřebitelskou soutěž, ta však na sebe nabalí i pro váš byznys zcela nerelevantní osoby. Podívejte se proto na svět očima vašeho zákazníka a představte si, co by pro něj vaše firma mohla udělat natolik zajímavého, aby po tom zatoužil a stal se dobrovolně vaším cenným kontaktem.


4. Integrujte mobilní program do všech svých marketingových aktivit.

Přidejte výzvu k registraci do SMS programu na váš web, do patičky e-mailů, na tiskové inzeráty, účtenky/faktury a dokonce i na samotné produkty. Je-li to možné, umisťujte na různá média různá klíčová slova pro SMS registraci, abyste mohli vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých kanálů.


5. Zajistěte zákazníkům možnost jednoduchého odhlášení se z SMS programu.

Tento bod jistě nepotřebuje bližší vysvětlování, kromě toho, že jde o zákonnou povinnost, zasíláním SMS zpráv lidem, kteří o ně (již) nestojí, plýtváte svými prostředky a vytváříte naštvané bývalé zákazníky. A jak nepochybně víte, naštvaný zákazník svou zkušenost předá mnohem většímu počtu lidí, než zákazník spokojený.


Zdroj: openforum.com



27. Květen 2010

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT