Zachraňte dívku v nesnázích ve virální kampani řeckého Vodafonu

Unikátní interaktivní kampaň představil před dvěma lety Vodafone v Řecku. Propojením videa na webu a mobilního telefonu diváka vznikla originální a úspěšná myšlenka, jak propagovat novou službu.

Uvězněná dívka


Zadání

Vodafone v Řecku spustil novou službu – jako první operátor na zdejším trhu nabídl možnost dobíjení kreditu na předplacených kartách přes web (na adrese www.vodafone.gr). Aby tuto novou službu náležitě podpořil, nabídl ke každému nabití kreditu za více než 10 EUR bonus ve výši 40 % z nabité částky. Úkolem samozřejmě bylo novou službu i akční nabídku náležitě odpropagovat.


Řešení

Podle průzkumu řeckého Vodafonu jsou uživatelé předplacených karet převážně mladí lidé obeznámení s moderními technologiemi, které zároveň příliš neoslovuje tradiční reklama.

Volba tak padla na virální kampaň.

Ta fungovala tak, že uživatel obdržel e-mail od kamaráda, který v něm píše, že narazil na stránku s živým přenosem obrazu z bezpečnostních kamer blíže nespecifikované firmy. Podle informací kamaráda je na záběrech vidět mladá žena, která zůstala zavřená v nějaké místnosti a potřebuje pomoct.

Pokud příjemce e-mailu klikne na odkaz, dostane se na stránku s „přímým přenosem“ čtyř kamer sledujících dění v neznámé společnosti. Odkaz obsahuje unikátní kód, s jehož pomocí lze identifikovat, kdo na stránku vstoupil a především, jaké je jeho telefonní číslo. To již dříve vyplnil kamarád, který e-mail odeslal.

Proč bylo důležité znát telefonní číslo každého návštěvníka?

Když si uživatel prohlížel obraz oněch čtyř kamer, mohl si každou z nich přiblížit a zase oddálit, kromě té, na níž byla „dívka v nesnázích“. Tu po přiblížení již neoddálil, naopak si dívka všimla, že ji kamera pozoruje a začala gestikulovat, načež vzala do ruky telefon a začala volat… uživateli u počítače.

Ten ve chvíli, kdy hovor přijal, viděl na obrazovce, jak uvězněná žena mluví do telefonu a ze sluchátka slyšel „její hlas“. Hovor se však náhle přerušil.

Dívka si proto vzala na pomoc kusy kartonové lepenky, na něž psala postupně vzkazy: „Pomoz mi!“ – „Došel mi kredit.“ – „Jdi na www.vodafone.gr“ – „Nabij můj mobil.“ – „Můžeš to udělat snadno a rychle (Tady už se začíná usmívat) – „A nejen to.“ – „Dostaneš 40% bonus za každé nabití za více než 10 EUR!“

Nakonec se objevuje logo Vodafone a shrnutí výhod nové služby. Uživatel také dostává možnost přeposlat kampaň dále svým kamarádům, k čemuž musí vyplnit jejich jména a příjmení, e-mailové adresy a telefonní čísla.

Demoverzi aplikace si můžete prohlédnout zde

Výsledek

Kampaň překonala všechna očekávání a během prvních tří týdnů, kdy se šířila pouze virálně, získala 200 tisíc unikátních návštěvníků. Po spuštění bannerové kampaně dosáhla návštěvnost 717 tisíc unikátních uživatelů a 33,7% response rate.

Řecký Vodafone takto také získal 18 tisíc e-mailových kontaktů.

O kampani bylo napsáno na 50 blogů a zmiňovaly se o ní i celostátní noviny.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT