Web bez homepage v úspěšné kampani italské neziskovky

"Zvíře bez domova je jako web bez domovské stránky," říkala lidem v kampani organizace zabývající se ochranou zvířat a vybrala o téměř dvě třetiny více prostředků, než o rok dříve.

Website With No Home

Zadavatel: ENPA
Agentura: Lowe Pirella Fronzoni
Země: Itálie
Rok: 2010

Zadání

ENPA, italská organizace zabývající se ochranou zvířat, potřebovala shromáždit finanční prostředky na výstavbu nových psích útulků. Zřídila proto speciální telefonní linku s číslem 45595, na niž mohli lidé volat nebo zasílat SMS a tím věnovat potřebné peníze.

Úkolem kampaně bylo rozšířit povědomí o sbírce mezi širokou veřejností.


Řešení

Mediální rozpočet kampaně čítal rovných 0 EUR, bylo proto nutné spolehnout se na bezplatně získanou publicitu, kterou může zajistit pouze originální myšlenka.

Agentura Lowe Pirella Fronzoni vytvořila „první web bez domova (domovské stránky)“ (First website with no home).

Web existuje v italské a anglické verzi a po načtení opravdu nenabízí běžnou homepage, ale na první pohled klasickou stránku informující o chybě 404, tedy o neexistující stránce.

Namísto čísla chyby 404 a oznámení „Page not found“ (Stránka nenalezena) se zde ovšem objevilo číslo 45595 a text „Home not found“ (Domov nenalezen). Následovala prosba o pomoc s výstavbou domova pro zvířata a text:

„Web bez domova (domovské stránky) nedává smysl. Stejně tak nedává smysl, že by zvířata umístěná v centrech ENPA neměla mít na zimu vlastní příbytek.“


Výsledek

Zpráva o prvním webu bez domova byla rozeslána do italských médií, která jí věnovala velký prostor.

Výše vybraných příspěvků překonala o více než 60 % výsledek z roku 2009.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT