Vžijte se do kůže nováčka v NBA, aneb interaktivní kampaň Adidasu v Číně

Adidas chtěl v Asii propagovat svou řadu produktů pro basketbal, který je v těchto končinách velmi populární. S pomocí agentury Ogilvy vznikla velmi propracovaná a zajímavá kampaň.

The Rook


Zadání

Adidas, přední světová sportovní značka, chtěl posílit svoji pozici mezi příznivci basketbalu v Asii. Potřeboval především zdůraznit skutečnost, že Adidas je oficiálním partnerem NBA (americká basketbalová liga), která se v Asii těší vysoké popularitě.

Cílem bylo jednak navázat úzký vztah s asijskými fanoušky NBA, kteří měli začít vnímat Adidas jako basketbalovou značku, a zároveň zvýšit prodeje produktové řady „NBA“.


Řešení

Adidas navázal spolupráci se šesti hvězdnými hráči NBA a tým agentury Ogilvy Shanghai přišel s nápadem vytvořit vztah mezi těmito hvězdami, jejich fanoušky a značkou Adidas.

Byl vytvořen velmi originální projekt v podobě cesty nováčka jeho první sezónou v NBA, kterou prožijí lidé na vlastní kůži.

Vznikl tak jakýsi příběh či hra, jejímž hlavním hrdinou byl uživatel u počítače. Ten musel v průběhu pěti týdnů projít pěti episodami hry (zde anglicky nazývané „gamisodes“) od draftu po finále ligy.

Během těchto pěti týdnů plnil hráč různé úkoly, trénoval střelbu, taktiku, dostával rady od hvězd NBA (skutečných), setkal se se svými fanoušky (virtuálními) a to vše z pohledu první osoby.

Nejlépe celý projekt zachycuje video:



K šíření povědomí o kampani byly použity on-line techniky virálního a buzz marketingu zejména prostřednictvím sportovních blogů, basketbalových diskusních fór a chatů. Dále byl rozeslán e-mailing na databáze Adidasu a EA (výrobce PC her).


Výsledek

Kampaň během měsíce získala 240 000 hráčů, z nichž každý strávil na stránkách minimálně 20 minut a byla široce diskutována na fanouškovských webech a komunitních portálech.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT