Vyzrazené interní poznámky v direct mailové kampani Nissanu

Únik tajných interních materiálů významné společnosti vždy vzbudí pozornost veřejnosti. Nissan toho na Novém Zélandu využil k vyvolání zájmu o své nové modely, které se teprve chystaly na trh.

Nissan: Vyzrazené poznámky


Zadání

Úkolem kampaně bylo s limitovaným rozpočtem upoutat na přesyceném novozélandském trhu pozornost tamějších majitelů vozů 4×4 ke dvěma novým modelům Nissan: Murano a Pathfinder, a to šest měsíců před jejich oficiálním uvedením na trh.

Tento úkol byl o to náročnější, že ještě nebyly k dispozici žádné doprovodné materiály, dokonce nebyla ani definitivně potvrzená specifikace obou vozů.

Cílem bylo vzbudit zájem potenciálních zákazníků natolik, aby se rozhodli vyhledat více informací on-line a zaregistrovali se na webových stránkách Nissan.


Řešení

Upoutání pozornosti zákazníků bylo dosaženo prostřednictvím rozeslání prospektů, které na první pohled vypadaly jako materiály určené pouze pro interní potřeby Nissanu.

Prospekty byly zaslány v obálce, která se běžně využívá jen pro neveřejnou interní poštu a ne pro klasické poštovní rozesílky. Uvnitř obálky se nacházely dva špatně nakopírované dokumenty: důvěrný interní dopis Nissanu a specifikace vozů pro dealery s nalepeným „Post-It“ bločkem s poznámkou jednoho ze zaměstnanců firmy: „Myslel jsem, že by se ti hodilo nějaké interní info. Podívej se na www.nissan.co.nz nebo zavolej na 0800 800 190. Akceptují se registrace zájemců i v předstihu. J.“


Výsledek

11 % adresátů (což je dvojnásobek oproti původním očekáváním) se na webu skutečně zaregistrovalo.

V den oficiálního uvedení na trh již byly potvrzeny objednávky obou vozů v celkové hodnotě přesahující 1,2 milionů dolarů.



15. Prosinec 2009

Štítky:  , , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT