Vysouvací metr počítal ztracené životy v kampani vojenského muzea

S originálním způsobem, jak ilustrovat utrpení spojené s válkou, přišlo jihoafrické muzem DITSONG: v direct mailové kampani rozeslalo metr, ukazující marnost války na zmařených životech.

Get a New Perspective on History

Zadavatel:
DITSONG: Museum of Military History
Agentura: Ireland/Davenport
Země: JAR
Rok: 2009

Zadání

Jihoafrické Muzeum vojenské historie DITSONG si klade za cíl připomínat lidem, jak hrůzná může být válka, a přispívat tak k jejímu předcházení.

Úkolem kampaně bylo zvýšit návštěvnost muzea a to především ze strany školních skupin.


Řešení

Jihoafrická republika je zemí, která nepřišla příliš do kontaktu s velkými válkami 20. století. Děti často neslýchají příběhy o válečném dění, protože je nemá kdo vyprávět. V takové situaci je pro učitele historie obtížné přiblížit svým žákům rozsah tragédie, jakou představuje světová válka.

Agentura Ireland/Davenport proto v kampani vsadila na oslovení právě těchto učitelů a ukázala jim, že muzeum DITSONG je tím pravým místem, které dětem ukáže válku se vším všudy.

Tuto skutečnost demonstrovala direct mailovou zásilkou v podobě vysouvacího metru, jenž ovšem neměřil centimetry, ale lidské životy. Přesněji zobrazoval počet zmařených životů v poměru k množství získaného území.

Mezi značkami 10 a 20 cm tak byl například text: „10 životů bylo ztraceno kvůli získání takovéhoto kusu země v Bitvě na Sommě.“

Metr pak posloužil učitelům jako pomůcka pro jejich dějepisné hodiny. Pro více názorných lekcí měli s žáky navštívit muzeum DITSONG.


Výsledek

Návštěvnost muzea se zvýšila o 80 %.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT