„Vykradený“ dopis prodal v Rakousku okna za stovky tisíc eur

Dalším příkladem toho, že s originálním nápadem lze získat i za málo peněz hodně muziky, je direct mailová kampaň rakouského výrobce bezpečnostních oken.

The Burgled Letter

Zadavatel: Actual Fenster
Agentura:
Demner, Merlicek & Bergmann
Země: Rakousko
Rok: 2009

Zadání

Rakousko v loňském roce zaznamenalo nárůst případů vloupání, což bylo doprovázeno zvýšenou pozorností médií. Rakouští majitelé domů proto začali pociťovat zesilující potřebu kvalitního zabezpečení.

Toho se rozhodl využít výrobce oken, společnost Actual Fenster, a na bezpečnostní okna ze své nabídky začal poskytovat zákazníkům 10% slevu.

Úkolem pro agenturu Demner, Merlicek & Bergmann bylo vytvořit nízkonákladovou kampaň informující stávající i potenciální zákazníky o této speciální akci.


Řešení

Agentura připravila direct mailovou kampaň, v níž využila okénkových obálek s „rozbitými“ okénky. Cílem bylo ukázat, že obětí vloupání se může stát kdokoli a kdykoli.

Obálku s roztrženou fólií, která standardně překrývá adresu příjemce, obdrželo 850 současných i potenciálních zákazníků značky Actual. Uvnitř se nenacházelo nic, než krátké sdělení natištěné přímo na vnitřní stranu obálky. Jeho text zněl:

„Všechno je pryč? Pořiďte si bezpečnostní okna Actual. Až do 31. prosince se slevou 10 %. Pro více informací navštivte www.actual.at.“


Výsledek

Návštěvnost firemního webu se během kampaně zvýšila o 21 %, response rate činila 16 %.

Nová bezpečnostní okna si nakonec objednalo 51 zákazníků (6 %), kteří za ně utratili celkem 610 000 EUR, přičemž celkové náklady na kampaň činily 1 650 EUR.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT