Vychrtlá umělecká díla v kampani německé neziskovky

Originální kampaň upozorňující na nebezpečí anorexie realizovala v německých muzeích organizace ANAD, která se bojem s touto nemocí zabývá.

Contemporary Beauty Ideal

Zadavatel: ANAD
Agentura: Ogilvy
Země: Německo
Rok: 2009

Zadání

ANAD (National Association of Anorexia Nervosa and Associated Disorders) je organizace zabývající se vzděláváním veřejnosti v oblasti problémů s příjmem potravy. Hlavním současným problémem je fakt, že ačkoli široká veřejnost o existenci anorexie ví, většina lidí jej nepovažuje za významnou a v určitém smyslu fatální hrozbu.

Je tomu tak mimo jiné proto, že módní průmysl stále zaměstnává především velmi hubené modelky – není tedy divu, že ideál krásy v 21. století zní: čím hubenější, tím lepší. Více než půl milionu mladých dívek po celém světě tak dobrovolně hladoví až na samotnou hranici přežití.

Úkolem kampaně bylo informovat širokou veřejnost o závažnosti problému.


Řešení

V dosavadních kampaních proti anorexii hrály hlavní roli fotografie extrémně vyhublých ženských postav, to se však ukázalo jako nedostatečné řešení.

Bylo potřeba ukázat extrémní hubenost jakožto současný ideál krásy, jako součást našeho každodenního života, podporovanou módním průmyslem.

Agentura Ogilvy Frankfurt nechala přemalovat několik věhlasných obrazů, jejichž hlavními postavami jsou ženy. Tyto obrazy pak byly vystaveny v renomovaných muzeích, tedy místě, kde jsou návštěvníci obvykle konfrontování s krásou.

Pozvánky pak lákaly návštěvníky na klasickou výstavu zobrazující ženskou krásu. Tu výstava skutečně zachycovala, ale v kontextu moderní doby: namísto zaoblených tvarů známých z původních historických děl návštěvníky čekalo nepříjemné překvapení v podobě vychrtlých ženských postav.

Výstava tak ukazovala, jak drasticky se podoba krásy postupem času mění a upozorňovala veřejnost na samotné jádro problému.


Výsledek

Nečekaná konfrontace s upravenými obrazy udělala na většinu návštěvníků silný dojem, někteří z nich byli skutečně šokováni.

Kampaň byla zmiňována v tisku, návštěvnost webových stránek ANAD se zvýšila o 16 % a organizace obdržela několik významných finančních darů.



19. Duben 2010

Štítky:  , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT