Vtipná kampaň otevřela dveře prodejcům vysavačů

Společnost Vorwerk vyrábí a prodává vysavače více než 120 let. V moderní době se však musí potýkat s větší neochotou zákazníků k osobní schůzce s prodejcem. Proti tomuto trendu měla pomoct (a pomohla) direct marketingová kampaň firmy v Německu.

Nálepka na zvonky


Zadání

Vysavače značky Vorwerk jsou jako jediné na německém trhu distribuovány výhradně prostřednictvím „podomních obchodníků“. Jejich hlavní přednost spočívá v tom, že obsahují mikrofiltry s prokazatelným antialergenním účinkem.

Problémem poslední doby je však klesající ochota lidí vpouštět prodejce vysavačů Vorwerk do svých domovů.


Řešení

Byly vytvořeny samolepky vypadající jako typické německé domovní zvonky, ovšem namísto příjmení „lidských“ obyvatel domu, obsahovaly názvy různých alergenů, bakterií a prachových částic.

Tyto samolepky byly nalepovány (neadresně distribuovány) přímo pod skutečné domovní zvonky a demonstrovaly tak obyvatelům domu, že nejsou zdaleka jedinými, kdo v něm žije.

Text pod papírovými zvonky říkal: „Máte více spolubydlících, než si myslíte: Prachové roztoče. Zbavte se jich používáním správného typu vysavače: dovolte našemu obchodnímu zástupci předvést vám, jak na to. Jednoduše zavolejte a sjednejte si osobní schůzku.“


Výsledek

Obyvatelé 2,6 % „polepených“ domů si sjednali se zástupce firmy Vorwerk schůzku, což nakonec vyústilo v téměř 10% nárůst počtu schůzek oproti stejnému období minulého roku.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT