Vsaďte si na Facebooku, jak dlouho přežije žralok v kasinu

Zajmout žraloka velrybího a vystavovat jej v akváriu singapurského kasina není dobrý nápad, řekli si v organizaci Sea Shepherd Conservation Society a prostřednictvím facebookové hry získali podporu pro petici, která tomuto plánu pomohla zabránit.

Whale Shark Gamble

Zadavatel:
Sea Shepherd Conservation
Agentura:
BBDO Proximity Singapore
Region: Celosvětově
Rok: 2009

Zadání

Společnost Resorts World provozuje v Singapuru komplex kasin a chtěla jako svou hlavní atrakci umístit do centra komplexu obří akvárium se žralokem velrybím.

Žralok velrybí je živočich velmi citlivý na prostředí. Jedná se o největší rybu na světě, může dosáhnout délky dvou autobusů a je známý tím, že běžně migruje tisíce kilometrů, potápí se do hloubky kolem tisíce metrů a dožívá se sta a více let. V zajetí mu však není možné vytvořit životní podmínky, na něž je zvyklý z volné přírody, a tak se doba jeho života dramaticky zkracuje.

Organizace Sea Shepherd Conservation Society, která se zabývá ochranou mořských živočichů, chtěla tento konkrétní případ dostat do povědomí lidí a vyvolat v nich „spravedlivé rozhořčení“.

Cílem bylo sehnat dostatek podpisů pod petici požadující upuštění od plánu chovat žraloka velrybího v zajetí v kasinu.


Řešení

Kampaň vytvořená agenturou BBDO Proximity měla ukázat absurdnost snahy chovat žraloka velrybího v akváriu umístěném v kasinu.

Základem kampaně byla aplikace na Facebooku stylizovaná do podoby hracího stolu v kasinu. Úkolem hráče bylo vsadit si, jak dlouho přežije žralok velrybí v kasinu. Volit mohl karty v rozsahu 1 – 72 měsíců.

Podobně „morbidní“ jako samotná sázka byla i odměna v případě správného tipu: těžítko v podobě žraloka uvězněného ve skleněné rakvi.

Na aplikaci upozorňovaly bannery na stránkách různých nevládních organizací a kampaň byla podpořená také off-line částí pomocí tiskových inzerátů, plakátů a pohlednic, které rovněž vyzývaly k sázení na délku života žraloka v zajetí.

Aplikaci najdete na adrese http://apps.facebook.com/whaleshark/.


Výsledek

Od okamžiku spuštění aplikace byli CEO Resorts World, Ministr národního rozvoje Singapuru a CEO Singapore Tourism Board „bombardováni“ dalšími a dalšími sympatizanty petice.

Po dvou týdnech došlo ke schůzce mezi zástupci Resorts World a Sea Shepherd Conservation Society, po níž bylo oznámeno, že plány na chov žraloka velrybího v akváriu se ruší.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT