Vítěz Grand Prix Spikes Asia v kategorii Direct a Integrated: kampaň Teach India podrobně

Indie je zemí s nejvyšším počtem negramotných dětí na světě. Změnit to má kampaň Teach India oceněná Grand Prix v soutěži Spikes Asia.

Teach India


Zadání

V Indii je v současnosti 75 milionů dětí, které nikdy nebyly ve škole, a každý den přibývá 130 tisíc dalších. Žijí v chudobě a namísto učení se pracují. Jedním z důvodů je nedostatek škol a zejména učitelů.

Společnost Bennett Coleman, vydavatel deníku The Times Of India tedy přišel s cílem vymyslet kampaň, která tento stav změní.


Řešení

V kontrastu s vysokou negramotností dětí je v Indii naopak vysoký počet inteligentních lidí s výborným vzděláním. Kampaň přišla s nápadem dát dohromady právě tyto dvě skupiny: negramotné děti, které se chtějí učit, se vzdělanými lidmi, kteří jsou ochotni a schopni jim věnovat dvě hodiny týdně.

Právě skutečnost, že stačí věnovat tak málo času, aby pomohli bojovat s negramotností dětí, většinu lidí překvapila a přesvědčila pomoci.

6. července 2008 vyšel deník The Times Of India se speciální titulní stranou, představující koncept Teach India. V textu se mimo jiné psalo:

„Je to třída jako žádná jiná. To, co tady učíte, nepomůže dětem projít do dalšího ročníku. Pomůže jim to ale k budoucnosti bez chudoby a strádání. Nedostanete tady zaplaceno. Ale když dítě tuto školu dokončí, národ se pozvedne. Z populace s největším počtem negramotných na světě na populaci s největší pracovní silou na světě. Takže ať jste kdokoli, toto je volání po učiteli ve vás. Vítejte ve třídě ročníku 2008“

Tiskovou, outdoorovou, televizní i digitální kampaň spojoval motiv dvou lidí (vždy dítěte a dospělého) v tričkách, která dohromady tvořila znak anglické nebo indické abecedy. Podívejte se na vizuální provedení kampaně:



Mnoho lidí pochybovalo, zda je schopno učit děti, vždyť k tomu nemají vzdělání, neznají látku… Kampaň proto také vysvětlovala, že stačí znát opravdu velmi málo a přesto to bude stále mnohem více, než kolik toho znají tyto děti. Napočítat do pěti je pro ně totéž, jako napočítat do nekonečna. Písmena jsou jen legrační klikyháky. Pokud tohle znáte, máte jim co předat.


Výsledek

Cílem bylo získat alespoň 1 – 2 000 dobrovolníků. Během dvou týdnů se přihlásilo 10 tisíc „učitelů“. Během půl roku to bylo přes 100 000 dobrovolníků všemožných povolání, kteří již pomohli více než dvěma milionům dětí.

Kampaň získala také obrovské mediální pokrytí, z čehož těží i deník The Times Of India.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT