Vítěz Grand Prix Spikes Asia v kategorii Digital: unikátní mobilní kampaň Sony Music
Zcela nový koncept pro mobilní marketing vymyslela agentura Robot Communications Tokyo v kamapani na novou píseň japonské zpěvačky JUJU. Obrovský úspěch kampaně byl oceněn také v soutěži Spikes Asia 2009.
Pair movies
Zadavatel:Sony Music Entertainment
Agentura:
Robot Communications
Země: Japonsko
Rok: 2008
Zadání
JUJU je japonská zpěvačka, která na konci minulého roku vydala singl „Sunao Ni Naretara”.
Společnost Sony Music Entertainment chtěla zajistit co nejvyšší prodeje písničky a přišla za agenturou Robot Communications Tokyo s požadavkem na vytvoření originální inovativní mobilní kampaně.
Řešení
V Japonsku ještě více než ve zbytku světa platí, že mladí lidé si kupují čím dál méně hudbu CD a naopak čím dál častěji ji stahují přímo do mobilů. To platí i pro hudební videoklipy.
Agentura tedy reagovala na tento trend a vymyslela úplně nový koncept „pair movies“. Jedná se o videa určená speciálně pro mobilní telefony, k jejichž sledování jsou potřeba dva mobily.
Pair movies fungují tak, že nejprve si každý z uživatelů stáhne do telefonu jednu polovinu obrazu videa. Poté přiloží přístroje vedle sebe a oba současně spustí přehrávání videa. Na každém displeji se odehrává část scény, proto je nutné sledovat oba mobily.
Jak pair movies fungují, se podívejte na následujícím videu:
Kampaň sestávala z pěti videí, která dohromady tvořila romantický příběh mladého japonského páru a byla podkreslena hudbou zpěvačky JUJU.
Výsledek
Díky originálnosti a také nutnosti mít vedle sebe vždy dva telefony mohla kampaň využít buzz efektu, kdy si mladí Japonci o pair movies navzájem říkali a společně videa sledovali.
Během jednoho měsíce dosáhla videa 400 tisíc zhlédnutí. V prvním týdnu se píseň „Sunao Ni Naretara” dočkala 200 000 stažení, v době vyhodnocování kampaně to bylo již 2,2 milionu stažení. Kampaň pomohla také k prodeji více než 150 tisíc CD.
- iDirekt.cz
23. Září 2009
Štítky: Digital marketing, Mobilní marketing, Případové studie, Robot Communications Tokyo, Sony Music Entertainment, Spikes Asia