Vítěz Grand Prix Spikes Asia v kategorii Digital: unikátní mobilní kampaň Sony Music

Zcela nový koncept pro mobilní marketing vymyslela agentura Robot Communications Tokyo v kamapani na novou píseň japonské zpěvačky JUJU. Obrovský úspěch kampaně byl oceněn také v soutěži Spikes Asia 2009.

Pair movies

Zadavatel:
Sony Music Entertainment
Agentura:
Robot Communications
Země: Japonsko
Rok: 2008

Zadání

JUJU je japonská zpěvačka, která na konci minulého roku vydala singl „Sunao Ni Naretara”.

Společnost Sony Music Entertainment chtěla zajistit co nejvyšší prodeje písničky a přišla za agenturou Robot Communications Tokyo s požadavkem na vytvoření originální inovativní mobilní kampaně.


Řešení

V Japonsku ještě více než ve zbytku světa platí, že mladí lidé si kupují čím dál méně hudbu CD a naopak čím dál častěji ji stahují přímo do mobilů. To platí i pro hudební videoklipy.

Agentura tedy reagovala na tento trend a vymyslela úplně nový koncept „pair movies“. Jedná se o videa určená speciálně pro mobilní telefony, k jejichž sledování jsou potřeba dva mobily.

Pair movies fungují tak, že nejprve si každý z uživatelů stáhne do telefonu jednu polovinu obrazu videa. Poté přiloží přístroje vedle sebe a oba současně spustí přehrávání videa. Na každém displeji se odehrává část scény, proto je nutné sledovat oba mobily.

Jak pair movies fungují, se podívejte na následujícím videu:



Kampaň sestávala z pěti videí, která dohromady tvořila romantický příběh mladého japonského páru a byla podkreslena hudbou zpěvačky JUJU.


Výsledek

Díky originálnosti a také nutnosti mít vedle sebe vždy dva telefony mohla kampaň využít buzz efektu, kdy si mladí Japonci o pair movies navzájem říkali a společně videa sledovali.

Během jednoho měsíce dosáhla videa 400 tisíc zhlédnutí. V prvním týdnu se píseň „Sunao Ni Naretara” dočkala 200 000 stažení, v době vyhodnocování kampaně to bylo již 2,2 milionu stažení. Kampaň pomohla také k prodeji více než 150 tisíc CD.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT