Vítěz Grand Prix Direct Lions podrobně

Přinášíme podrobný popis kampaně "Nejlepší práce na světě", která získala cenu Grand Prix v kategorii Direct soutěže Cannes Lions.

Nejlepší práce na světě (Best Job in the World)


Zadání

Cílovou skupinou kampaně byli noví zákazníci s mlhavým povědomím o Velkém bariérovém útesu (a Austrálii) a s nulovými znalostmi jeho ostrovů. Cílem bylo zvýšit mezinárodní povědomí o ostrovech v pásmu Velkého bariérového útesu (nově nabízené destinace centra pro cestovní ruch Tourism Queensland) a udělat tak z populární lokality jednodenních zájezdů místo známé jako „dovolená snů“.

Tiskové zprávy, PR kampaň, indoorové reklamní poutače a on-line personální inzerce a bannerová reklama měly společně zafungovat jako efektivní nástroj ke zvýšení návštěvnosti webových stránek.

Návštěva webu se pak v delším období měla proměnit v návštěvu ostrovů samotných.


Řešení

Nejlákavějším aspektem Nejlepší práce na světě je místo výkonu práce. Ačkoli i štědrý měsíční plat zní atraktivně, skutečnou odměnou je půlroční pobyt na ostrově spojený s jeho prozkoumáváním.

„Nejlepší práce na světě“ představuje jakýsi univerzální obraz toho, po čem lidé touží. Zní to až příliš dobře na to, aby to byla pravda – kdokoliv a odkudkoliv se o ni může ucházet. Role správce ostrova v pásmu Velkého bariérového útesu je dokonalou pracovní příležitostí: práce spočívá v tom, že „zaměstnanec“ žije na ostrově, poznává okolí a pravidelně informuje svět o stavu ostrova. Aby prokázali své schopnosti, museli uchazeči vytvořit zábavné a přesvědčivé video, dokládající jejich znalosti o oblasti Velkých bariérových útesů.

Konkrétně bylo za cíl stanoveno dosažení 14 tisíc uchazečských videí z osmi klíčových světových trhů a medializace ve sdělovacích prostředcích a populárních sociálních sítích.

Tento projekt byl jednou z mála integrovaných mezinárodních náborových kampaní a vůbec jedinou náborovou kampaní použitou k propagaci značky spojené s cestovním ruchem.


Výsledek

Žádná kampaň z oblasti cestovního ruchu (a v podstatě žádná kampaň vůbec) nedosáhla takového globálního úspěchu napříč širokým spektrem médií a nevzbudila takový zájem: 34 683 uchazečů z 201 zemí vytvořilo 610 hodin videozáznamu propagujícího tento produkt.

Během 56 dní dosáhl web islandreefjob.com 6 849 504 návštěv a 47 548 514 page views s průměrnými 8,62 minutami strávenými na stránkách. Mediální pokrytí bylo odhadnuto na více než 100 milionů USD při rozpočtu ve výši 1,2 milionu USD.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT