Virální kampaň auta, které nakreslilo vlastní font, získala Eurobest Interactive GP

Nový model Toyoty s označením iQ demonstroval v digitální kampani svou mrštnost a ovladatelnost tím, že ježděním po ploše haly vyrobil kompletní font od A do Z. Agentura Happiness Brussels si za tuto kampaň odnesla nejvyšší ocenění ze soutěže Eurobest 2009 v kategorii Interactive.

Toyota‘s iQ Font


Zadání

Toyota uváděla na trh nový model iQ, který v sobě spojoval kompaktní rozměry, úhledný design a moderní technologie.

Cílem kampaně bylo komunikovat agilitu a skvělou ovladatelnost nového vozu. Cílovou skupinou byli obyvatelé měst ve věku 18 – 35 let.


Řešení

Aby nový model opravdu vzbudil dojem moderního, živého, perfektně ovladatelného a elegantního vozu, stala se Toyota iQ prvním autem, které vytvořilo vlastní font.

K uskutečnění nápadu na vytvoření kompletního fontu automobilem byli najati odborníci na interaktivní technologie a design a také profesionální závodní řidič.

Na auto byly umístěny barevné body, které snímala kamera umístěná nad plochou, po níž iQ jezdilo a „kreslilo“ tak písmena. Dráhu vozu pak analyzoval speciální software, který právě prostřednictvím těchto barevných bodů určoval, jaký tvar vůz nakreslil a následně jej převáděl do podoby fontu.

Video se záznamem celého procesu bylo umístěno na server Vimeo a obsahovalo odkaz na stránku, kde bylo možné jednak kompletní font stáhnout a především domluvit testovací jízdu.

Prohlédněte si virální video Toyoty iQ:



Informace o tom, že Toyota iQ jako první auto na světě vytvořila vlastní font, byla společně s odkazem na video zaslána vlivným médiím z oblasti automobilismu, designu a technologií, dále populárním bloggerům a v neposlední řadě došlo k jejímu rozšíření prostřednictvím sociálních sítí.


Výsledek

Během několika hodin po rozeslání informace se začaly objevovat články o fontu vytvořeném pouhým řízením auta, celkově se tématu věnovalo více než 6 tisíc blogů.

V prvních dvou týdnech kampaň zmiňovalo přes 15 000 tweetů, šířila se také prostřednictvím Facebooku, diggu, del.icio.us.

Video zaznamenalo více než 600 tisíc unikátních zhlédnutí, celkově vygenerovalo na dva miliony page views. Font byl stažen více než 24 000krát.

Testovací jízdu si objednalo 2 345 zákazníků.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT