Veterináři rozesílali svůj pach v kampani psí kliniky

Originální způsob propagace zvolila švédská veterinární klinika Västra, když svým potenciálním zákazníkům rozeslala direct mail obsahující pach jejích doktorů.

Vets by bottle


Zadání

Veterinární klinika Västra otevírala ve Švédsku novou pobočku a potřebovala tuto skutečnost dostat do povědomí potenciálních zákazníků.


Řešení

Zdaleka nejdůležitější skupinou „pacientů“ kliniky jsou psi. Kampaň tedy byla zacílena na chovné stanice psů a na veterináře, kteří mohou odesílat psy na kliniku ke složitějším zákrokům.

Stovka největších chovných stanic v regionu a také veterináři specializovaní na psy byli obesláni direct mailem, který obsahoval krátkou informaci o tom, že v blízkosti byla otevřena nová veterinární klinika.

To by nebylo nic zvláštního, ovšem kromě dopisu bylo součástí zásilky pět malých lahviček s rozprašovačem, z nichž každá obsahovala unikátní pach jednoho z pěti veterinářů kliniky, kteří se zaměřují na psy. Konkrétní specializace doktora byla napsána na spreji, nechyběla ani jeho fotografie.

Tento „pach ve spreji“ pak měli majitelé psů aplikovat na libovolné místo dle uvážení, nejlépe na takové, které si pes spojuje s něčím příjemným (jen pro upřesnění, nešlo o žádný zápach zpoceného člověka, pro lidský nos byl pach prakticky nepostřehnutelný). Díky tomu se pak pes při návštěvě veterináře nebude bát, neboť v cizím prostředí ucítí známý a uklidňující pach.


Výsledek

Bezprostředně po rozeslání direct mailu vzrostl počet klientů kliniky o 25 %. Po dvou měsících byl počet nových klientů o 450 % vyšší, než bylo plánováno.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT