Valentýn není jen pro zadané – kampaň módní značky v Brazílii

Populární brazilská módní značka FARM si zakládá na tom, že se se svými zákaznicemi snaží navázat blízký vztah. Součástí tohoto přístupu byla i kampaň, která měla na Svatého Valentýna udělat radost jak těm, které mají partnera, tak i těm nezadaným.

Eu Quero Farm!


FARM je brazilská módní značka pocházející z Ria de Janeiro, která se zaměřuje na inteligentní mladé ženy sledující nejaktuálnější módní trendy. Během devíti let se FARM z malé značky se skromnou sítí obchodů na brazilských pouličních tržištích propracovala v uznávaného prodejce módy s pobočkami ve všech brazilských velkoměstech.

Jedním z hlavních propagačních nástrojů značky FARM je její program na budování vztahů se zákazníky nazvaný „Eu Quero Farm!“. Základem tohoto programu je zlepšování vztahů se zákazníky pomocí analýz jejich nákupního chování a pravidelné informování o nových kolekcích a promo akcích. Výsledkem pak je, že zákazníci značku FARM nechápou jen jako prodejce módy, ale jako určitou součást svého životního stylu.

FARM nevyužívá žádný z klasických reklamních kanálů, se zákazníky obvykle komunikuje pouze skrze své vlastní prodejny a webové stránky.

U příležitosti svátku 12. června, což je brazilský den Sv. Valentýna, chtěla značka FARM přijít s nějakou zábavnou ale zároveň smysluplnou kampaní. Vzhledem k tomu, že bylo prakticky nemožné zjistit, kdo ze zákazníků je nezadaný a kdo má partnera, musela být zacílena na obě skupiny.

Ačkoli se to na počátku zdálo být hlavním problémem pro vytvoření nové kampaně, nakonec se podařilo najít řešení, které bylo jednoduché, ale přesto účinné. Prostřednictvím interaktivní komunikace měli zákazníci (přesněji zákaznice) možnost zvolit, jaké tipy by rádi obdrželi v závislosti na tom, zda mají partnera nebo ne.

Dva dny před brazilským Sv. Valentýnem odstartovala FARM e-mailovou kampaň zacílenou na zadané i svobodné ženy s následujícím sdělením:

„FARM vám chce připomenout, že vůbec nezáleží na tom, máte-li o Sv. Valentýnu partnera nebo ne. Obě možnosti přeci mohou být zábavné a jedinečné!

FARM tip pro nezadané: „Co dělat a kam jít, abyste byli šťastní“, „Nemít přítele, který vás přivádí k šílenství má spoustu výhod“ a další…

FARM tip pro zadané: „Nejromantičtější místa pod sluncem“, „Zkrášlovací kúra“, „Jak potěšit svého miláčka“ a další…“

E-mail pak vedl na microsite, kde si uživatelka zvolila, jednu z cest „Jsem tak ráda, že jsem sama!“ nebo „Jsem tak ráda, že můžu randit!“ a následně si mohla pročítat tipy na zábavný Sv. Valentýn podle FARM.

Zákaznice kampaň přijaly velmi pozitivně. Do kampaně se jich zapojilo přes 23 000 a e-mail vygeneroval click-through rate ve výši 55 %.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT