„V Lisabonu je skvěle,“ tvrdil kretivní direct mail aerolinkám

V obavách ze ztráty příjmů rozeslal portugalský provozovatel letišť aerolinkám direct mail v němž vysvětloval, že stojí za to do Lisabonu létat.

John Smith's travel diaries

Zadavatel:
ANA – Airports of Portugal
Agentura: Proximity
Země: Portugalsko
Rok: 2009

Zadání

Při současné ekonomické recesi se mnoho leteckých společností snaží snížit náklady rušením málo vytížených linek.

Společnost ANA, která provozuje letiště v Portugalsku, chtěla dát aerolinkám najevo, že Lisabon je oblíbenou turistickou destinací, jež byla deníkem New York Times ohodnocena jako druhý nejatraktivnější turistický cíl na světě.

Cílem bylo zabránit odlivu leteckých společností z Lisabonu.


Řešení

Agentura Proximity Portugal vytvořila direct mailovou kampaň s názvem „John Smith's travel diaries“ („Cestovní deníky Johna Smithe“).

DM zásilka měla podobu fiktivních ručně psaných cestovních deníků, adresovaných osobám ve vybraných leteckých společnostech, zodpovědným za tvorbu letových plánů.

V denících byly popsány různé výlety, které jejich autor (John Smith) po Lisabonu podnikl během posledních několika let. V závěru kampaně byl těmto adresátům rozeslán dopis, vysvětlující proč se autor deníku do Lisabonu stále vrací.

Direct mail obsahoval zajímavé informace o Lisabonu, například že 75 % lidí, kteří sem cestují, jsou opakovanými návštěvníky, a že nabídka kulturních památek a turistických atrakcí je natolik rozsáhlá, že kompletní prohlídku města nelze zvládnout během jediné návštěvy.

90 % návštěvníků Lisabonu jej navíc doporučuje jako město, které stojí za to vidět, 80 % z nich pak uvedlo, že návštěva předčila jejich očekávání.


Výsledek

Žádná z oslovených leteckých společností své linky do Lisabonu v roce 2009 neuzavřela.



12. Květen 2010

Štítky:  , , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT