V kampani Microsoftu se o práci ve firmách ucházel robot

Microsoft propagoval svůj nový produkt Windows Server 2008 pomocí direct mailu, který zasílal "robot" ucházející se o práci v IT oddělení vybrané firmy.

The Ideal Candidate

Zadavatel: Microsoft
Agentura: Wunderman Dubai
Země: SAE
Rok: 2008

Zadání

Microsoft uváděl na arabský trh systém Windows Server 2008 a chtěl systém představit středně velkým podnikům ve Spojených arabských emirátech.

Rozpočet na oslovení jednoho kontaktu byl vzhledem k velikosti databáze značně omezený, volba proto padla na plošný direct mail.


Řešení

Systém Windows Server 2008 byl globálně propagován jako supermocný robot, který pracuje neúnavně 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Tohoto positioningu bylo využito v direct mailové kampani.

IT manažeři vybraných firem obdrželi standardně vyhlížející životopis uchazeče o práci, ovšem s jedním rozdílem, oproti ostatním životopisům: o práci se neucházel člověk, nýbrž robot.

Zásilka samozřejmě obsahovala průvodní dopis, v němž robot IT24X7 žádal o příležitost pracovat pro společnost, do které psal.

Životopis obsahoval všechny náležitosti, včetně fotografie a předchozích pracovních zkušeností. Ty tady byly uvedeny v podobě referencí na jiné společnosti, které již Windows Server 2008 úspěšně implementovaly.

Kontaktní údaje pak vedly na web, kde bylo možné získat další informace o „uchazeči“ a nechybělo jeho telefonní číslo směřující na infolinku o produktu.


Výsledek

Z 1 800 oslovených manažerů jich více než 500 navštívilo web. Dosud implementovalo systém Windows Server 2008 třicet čtyři společností, což pro Microsoft znamená velmi vysokou návratnost investice.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT