Průzkum: Uživatele frustruje výrazná on-line reklama, inzerci na sociálních sítích mají rádi

Zatímco vtíravou reklamu na internetových stránkách nemohou vystát čtyři z pěti uživatelů, cílené inzerci na komunitních webech věnují pozornost dříve, než některým dalším částem stránky.

Podle červnového průzkumu profesní sociální sítě LinkedIn provedeného mezi 2 025 respondenty 80 % uživatelů vnímá reklamy překrývající webovou stránku jako „velmi frustrující“ a 79 % je otráveno reklamami s ukrytým tlačítkem k přeskočení či zavření reklamy.

Velmi frustrující jsou dále pro 76 % lidí automaticky vyskakující pop-up okna a pro dvě třetiny uživatelů jsou to reklamy rozbalující se přes obsah stránky po přejetí myši. Šedesát procent respondentů považuje za otravné reklamy hrající hudbu či vydávající jiné zvukové projevy.

Studie americké digital marketingové společnosti OneUpWeb se zaměřila na vnímání reklam uživateli sociálních a komunitních služeb.

Z monitoringu chování uživatelů prostřednictvím oční kamery vyplynulo, že 65 % lidí věnuje pozornost inzerci na sociálních sítích již během prvních 10 sekund strávených prohlížením stránky. Navíc byly sponzorované odkazy většinou prohlíženy dříve, než „sekundární“ části obsahu (mezi primární patří například nové vzkazy nebo aktuální status přátel).

Tato „popularita“ reklam na sociálních sítích je podle společnosti OneUpWeb dána především kvalitním cílením, kdy uživatel často narazí na pro něj skutečně zajímavou informaci i na inzertních plochách stránky.


Zdroj: btobonline.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT