Utečte z práce jako první a vyhrajte výlet do Paříže

Belgický prodejce nevšedních výletů a jiných zážitků potřeboval při vstupu na španělský trh proniknout do povědomí zákazníků. Zvolil k tomu originální kampaň, která mu zajistila rozsáhlý prostor v médiích i desetitisíce prodaných výletů.

The Great Escape

Zadavatel: Bongo
Agentura: CP Proximity
Země: Španělsko
Rok: 2008

Zadání

Bongo je belgická společnost, která nabízí nevšední zážitky, od relaxačních pobytů, přes různé dobrodružné výpravy, až po takzvané „úniky“.

Úniky jsou bleskové výlety na den a noc pro dvě osoby do zajímavé lokality, během nichž si člověk odpočine od každodenních starostí. Jsou určeny pro vytížené lidi, kteří si nemohou vzít delší dovolenou, ale odreagování potřebují.

Úkolem kampaně bylo uvést značku na španělský trh, vybudovat o ní povědomí a získat první zákazníky. To vše samozřejmě při maximální úspoře nákladů.


Řešení

Agentura CP Proximity se rozhodla vytvořit takovou kampaň, která pronikne do televize, novin, rozhlasu i na internet, a to bez jediného eura investovaného do médií.

Koncept kampaně byl založen právě na propagaci úniků. Heslo znělo: „Bongo vám umožní od všeho uniknout,“ přičemž to hlavní, před čím potřebuje cílová skupina kampaně utéct, je práce.

Tak vznikla akce nazvaná Velký únik.

Sto pracovně vystresovaných lidí bylo uzavřeno v kancelářském komplexu World Trade Center v Barceloně, který se tak stal jakýmsi zaměstnaneckým Alcatrazem, z nějž museli uniknout. Před budovou pak čekali partneři „vězňů“ s připravenými zavazadly.

Celá akce odstartovala v pátek v 19 hodin a spočívala v sérii šesti pracovních úkolů, které museli účastníci splnit, aby zjistili šestimístný kód potřebný k opuštění budovy. Ten, komu se to podařilo jako prvnímu, získal výlet pro dva do Paříže.

Aby média začala o kampani mluvit, vytvořila agentura trailer, který jim zaslala:



S cílem podpořit projekt na internetu bylo video rozesláno také blogerům a nechyběla on-line hra simulující útěk z kancelářské budovy.

Součástí kampaně byla také neadresná distribuce letáků a pohlednic v místech, kde se zaneprázdnění lidé často pohybují.


Výsledek

Kampaň s rozpočtem 200 tisíc EUR vygenerovala mediální pokrytí v hodnotě 750 000 EUR.

Co je však ještě důležitější, dokázala prodat 20 tisíc „úniků“, ačkoli cíl zněl 10 tisíc prodaných výletů.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT