Úspěšný prodej Renaultu Clio, cíle překročeny o 1936 %

Mimořádně efektivní direct mailová kampaň na Renault Clio od Publicis UK se zaměřila na instruktory autoškol.

CÍLE:

Zvýšit počty registrovaných na zkušební jízdy a následně prodej vozu Renault Clio. Úkolem agentury bylo prodat 80 vozů.

STRATEGIE A CÍLENÍ:

Kampaň se zaměřila na instruktory autoškol. V tomto sektoru jsou už aktivní konkurenti Opel Corsa (v UK Vauxhall), který spolupracuje s autoškolou BSM, a Ford Focus spolupracující s autoškolou AA. Jde o velké společnosti. Renault Clio se proto zaměřil na nezávislé a malé soukromé autoškoly.

Instruktoři jsou zkušení řidiči, kteří svou práci dělají léta. Nejsou to žádní milionáři, hledají hodnotu za svoje peníze. Nejde jim pouze o nejnižší cenu, ale také o údržbu a provozní náklady. Autoškoláci tráví život v autě. Jsou napůl pasažéry a napůl řidiči. Mají dny zkažené ucpanými silnicemi a špatnými řidiči. Jsou ve stresu, protože nesou za své žáky odpovědnost. Potřebují si být jisti, že jejich „kancelář“ je bezpečná a pohodlná.

Pro komunikaci byla zvolena forma direct mailu, aby se dosáhlo efektivního one-to-one dialogu. Byly poslány neobrandované balíčky přitahující pozornost. Cílová skupina, 1330 zákazníků Renault a 14 755 potenciálních zákazníků, dostala zásilku, která obsahovala psací podložku s připnutým „Testem uchazeče o řidičské oprávnění“. Na místě údajů o uchazeči byly údaje o Renaultu Clio. Bylo uvedeno jméno instruktora a namísto standardních otázek testu byly uvedeny žádané vlastnosti vozu Clio.

Všude, u všech vlastností vozu, bylo v testu zatrženo úspěšné políčko „PASS“ – „správně“. Jediné políčko „FAIL“ – „špatně“ bylo zatrženo u ceny. Číslovka ceny zde byla přeškrtnuta a opravena na novou cenu po slevě. Pod formulářem testu byl přiložen dopis s dalšími informacemi, obrázky vozu, dotazníkem a výzvou k návštěvě webu nebo k telefonátu pro objednání zkušební jízdy.

VÝSLEDKY:

Cíle (prodej 80 vozů) byly překonány o 1936 % s prodejem 1549 aut v ceně 17,7 milionu liber. Výsledky a ROI byly 7× efektivnější než využití digitalu a 27× efektivnější než užití rádia při oslovení stejného publika.

Agentura: Publicis UK

Klient: Renault

Země: Velká Británie

Realizace: 2010

Zdroj: DMA AWARDS



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT