Úspěšná kampaň Garminu potvrzuje, že v jednoduchosti je síla

Kampaň značky Garmin v Číně ukázala, že i s malým rozpočtem lze dosáhnout výborných výsledků, pokud přijdete s vtipným a učinným sdělením.

Tangle


Zadání

Šanghaj patří mezi největší světová města (19 mil. obyvatel), které je navíc plné spletitých ulic. To znamená, že pro snadnou orientaci po městě je nanejvýš vhodná GPS navigace.

Výrobci navigací Garmin se podařilo před několika lety zachytit prvotní vlnu rozšíření těchto zařízení mezi čínskými řidiči a vybudovat si pevnou pozici mezi prvními fanoušky GPS navigací. Nyní se Garmin rozhodl rozšířit okruh věrných zákazníků a hledal způsob, jak zasáhnout masový trh bez vysokých nákladů na mainstreamová mé­dia.

Konkrétní cíle kampaně byly: vytvořit direct marketingovou kampaň, která přivede zákazníky k oficiálním dealerům značky a dosáhnout zvýšení prodejů o 10 %.


Řešení

Agentura Ogilvy Shanghai vytvořila neadresný mailing, který měl po poskládání velikost pohlednice a představoval výhody navigací Garmin. Distribuován byl v garážích nákupních center, kde byl umisťován za stěrače vozů, které nebyly na první pohled navigací Garmin vybaveny.

Tím hlavním, co dodalo celé zásilce originální pointu, však byla stuha, jíž byl propagační leták ovázán. Stuha měla tmavě šedou barvu a podél středu byla prošita bílou nití, takže vypadala jako silnice a byla silně „zašmodrchaná“ a zamotaná. Adresátovi však stačilo jen lehce zatáhnout za konec stuhy a ta se natáhla v celé své délce a odhalila nápis: „Už nikdy nebudete ztracení či zmatení. Chytrá navigace Garmin nüvi 765 učiní vaše cesty plynulými a snadnými.“

Leták navíc nabízel slevu 20 % na novou navigaci Garmin a upozorňoval na umístění nejbližšího oficiálního dealera (to se samozřejmě lišilo v závislosti na obchodním centru, v němž byl propagační materiál distribuován).


Výsledek

Výsledek výrazně překonal očekávání, prodeje navigací Garmin se ve sledovaném období zvýšily o 24 %.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT