Unikátní web pro unikátní auto v britské kampani Audi R8

Ikonický jako auto samo - takový měl být nový web propagující supersportovní vůz Audi R8. Agentura GT si na něm dala záležet a vytvořila originální stránky nabité fascinací novým Audi.

Audi R8


Zadání

Audi R8 je první sériově vyráběný supersport této automobilky, který se vyrovná modelům ostatních sportovních značek.

Před dvěma lety se Audi rozhodlo vytvořit web a on-line kampaň, jež budou oslavou tohoto „úspěchu inženýrů Audi.“ Cílem bylo vytvořit okolo auta auru, která zasáhne každého, od nepříliš angažovaného majitele modelu A3 po skutečné příznivce motosportu.


Řešení

Bylo rozhodnuto, že hlavním hrdinou kampaně musí být jednoznačně Audi R8, kampaň by tedy neměla „přílišnou originalitou“ zastínit produkt. Cílem bylo jednoduše vytvořit ikonický web pro ikonické auto.

Hlavní heslo kampaně paradoxně znělo: „Nejpomalejší auto, které jsme kdy postavili.“ Nevztahovalo se však k pomalosti vozu, nýbrž procesu výroby. Mělo v potenciálních zákaznících vyvolat dojem pečlivosti a snahy o dokonalost při produkci každého kusu. Důkazem má být pouze 25 vyrobených „erosmiček“ denně.

Web kampaně byl koncipován do dvanácti kapitol symbolizujících 12 hodin na ciferníku a stejný počet kroků při výrobě každého jednotlivého vozu. Ciferník hodin připomínala i kruhová navigace na stránkách. Ta byla interaktivní – při otáčení kruhem se na pozadí otáčelo právě vznikající Audi R8 a postupně se změnilo z prázdného rámu na hotový automobil.

Celý web byl poměrně rozsáhlý a představoval Audi R8 takovým způsobem, aby návštěvníci zcela propadli kouzlu nového auta. Nechyběla videa z výroby a testování na okruhu, ke stažení byly nejen wallpapery a spořiče, ale třeba i MP3 se zvukem motoru.

Bannery, které lákaly návštěvníky na stránky, byly rovněž interaktivní. Nejprve upoutaly pozornost několika atraktivními záběry Audi R8 a při přejetí myší se rozvinuly. Poté mohl uživatel pomocí myši autem v banneru otáčet a prohlédnout si jej ze všech stran.

Banner si můžete prohlédnout zde.


Výsledek

Během pěti týdnů přišlo na web více než 175 tisíc unikátních návštěvníků. Průměrný čas strávený na homepage činil 1 minutu a 30 sekund, v ostatních sekcích to bylo přes 3 a půl minuty. Počet zhlédnutých videí překonal 35 tisíc.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT