Unicef v originální kampani vystrašil muže utajeným potomkem a prosil o příspěvek

Unicef realizoval v Ekvádoru unikátní direct marketingovou kampaň, v níž mužům posílal faxy od jejich dosud neznámých dětí a ženám od nepoznaných sourozenců. Samozřejmě šlo o podvrh, nicméně kampaň dosáhla vynikajících výsledků.

Unicef Fax


Zadání

Unicef se snaží vymýtit dětskou práci v Ekvádoru, jejíž podíl v letních měsících loňského roku opět vzrostl. Příspěvky lidí na charitu zároveň v tomto období klesaly, bylo je proto potřeba znovu aktivizovat k dobročinnosti.


Řešení

Od září do prosince 2009 byly rozesílány na pracovní faxy manažerů a manažerek direct maily s poněkud překvapivým obsahem (tedy z pohledu příjemce).

Muži obdrželi fax s následujícím textem:


„Pane (jméno a příjmení), moje máma mi řekla, že jste můj otec. Zavolejte mi prosím na číslo 09–8599–122. Carlos“


Ženám pak byla určena tato varianta:


„Paní (jméno a příjmení), moje máma mi řekla, že jste má starší sestra. Zavolejte mi prosím na číslo 09–7777–513. Carmen“


Pokud příjemce zprávy na uvedené číslo zavolal, bylo mu řečeno, že mluví s Unicefem.

Následovala prosba, zda by mohl pomoci dětem s omezenými prostředky, jako by byl jejich skutečným otcem – pokud byl volajícím muž, nebo jako by byla jejich sestra – pokud volala žena.

Pomoc spočívala buď v přímém finančním příspěvku, nebo v zakoupení vánočních pohlednic Unicefu.


Výsledek

Během dvou měsíců zavolalo na telefonní čísla kampaně 45 % příjemců faxu. 82 % jich přispělo jedním nebo druhým způsobem, přičemž 65 % dárců byly ženy a 35 % muži.

Unicef plánuje rozšíření kampaně v letošním roce.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT