Účtenky z benzinek přesvědčovaly řidiče ke koupi úsporného Volkswagenu

Volkswagen využil pro propagaci svého úsporného modelu Polo BlueMotion velmi netradiční médium: účtenky od benzinu, které ukazovaly, jak výhodné je jezdit s tímto vozem.

Petrol Receipt

Zadavatel: Volkswagen
Agentura: DDB Hamburg
Země: Německo
Rok: 2009

Zadání

Automobilka Volkswagen klade u svých modelů z řady BlueMotion důraz na vysokou efektivitu při využívání paliva a s tím spojenou nízkou spotřebu.

Cílem kampaně bylo zlepšit image vozů z řady BlueMotion, propagovat je jako zvláště ekonomicky i ekologicky nenáročné automobily a zároveň zvýšit jejich prodej.


Řešení

V kampani bylo využito originálního komunikačního nástroje, který nepotřeboval žádné dodatečné náklady na výrobu, ale přesto doručil sdělení relevantním adresátům: účtenky za načerpané pohonné hmoty u benzinové pumpy.

Pokladní systém vybraných čerpacích stanic byl upraven tak, aby automaticky z množství paliva natankovaného zákazníkem a průměrné spotřeby vozů Volkswagen Polo BlueMotion vypočítal vzdálenost, kterou by na načerpané pohonné hmoty ujelo Polo BlueMotion.

Sdělení bylo jasné: se stejnou nádrží vás Volkswagen Polo BlueMotion doveze podstatně dál, než váš vlastní vůz.


Výsledky

Webovou adresu kampaně, která byla uvedena na účtenkách, navštívilo přes 12 tisíc lidí. Objednáno bylo 262 katalogů a 237 lidí kontaktovalo on-line dealery vozů Volkswagen.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT