„Trojský míč“ učil manažery cílit na Hispánce

Kreativní direct mail americké fotbalové ligy NFL, se snažil přesvědčit manažery významných firem, že na hispánskou komunitu v USA lépe zacílí reklamou během fotbalu amerického než evropského.

The Trojan Ball

Zadavatel: NFL
Agentura: The Vidal Partnership
Země: USA
Rok: 2009

Zadání

Inzerenti, kteří chtějí v USA cílit na hispánskou komunitu, zpravidla přepokládají, že tuto cílovou skupinu zajímá mnohem více kopaná (evropský fotbal, soccer) než americký fotbal.

Ačkoli je kopaná skutečně nejoblíbenějším sportem v zemích jako Španělsko, Portugalsko, Brazílie, nebo Argentina, pro Hispánce žijící ve Spojených státech je přinejmenším stejně zajímavý fotbal americký.

Představitelé americké National Football League (NFL; Národní liga amerického fotbalu) chtěli oslovit největší inzerenty zaměřující se na hispánskou komunitu s cílem přetáhnout jejich marketingové výdaje od kopané k americkému fotbalu.


Řešení

Agentura The Vidal Partnership vytvořila 3D direct mail, který rozeslala top manažerům vybraných zadavatelů reklamy.

Zásilka měla podobu krabice, z níž na obou koncích čouhal fotbalový míč (tedy ten evropský). Na krabici pak bylo napsáno:

„Uvnitř se nachází míč, s nímž se identifikuje 28,5 milionu Hispánců v USA.“

Na první pohled tak zásilka podpořila předpoklad, že právě kopaná je tím sportem, který tuto cílovou skupinu zajímá nejvíce.

Jakmile však adresát krabici otevřel, našel uvnitř míč pro americký fotbal potištěný několika statistickými ú­daji:

„28,5 milionu Hispánců sledovalo v roce 2008 NFL.“
„Super Bowl vidělo o 2 miliony více Hispánců, než finále mistrovství světa v kopané v Německu.“
„73 % Hispánců v USA jsou fanoušky NFL.“


Výsledek

Přesná čísla nejsou k dispozici, nicméně podle zástupců NFL response rate výrazně předčila očekávání a kampaň vedla uzavření velkého počtu obchodních partnerství mezi NFL a klíčovými inzerenty cílícími na hispánskou komunitu.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT