Tištěná kniha, kterou si „přečtete“ jen s iPhonem

Japonské vydavatelství se snažilo podpořit zájem o tištěné knihy, a vydalo proto obrázkovou knihu, k jejímuž plnohodnotnému prohlížení je zapotřebí Apple iPhone.

Phonebook Ride! Ride!

Zadavatel: Kodansha
Agentura: Dentsu
Země: Japonsko
Rok: 2009

Zadání

V roce 2009 přesáhla v Japonsku výše investic do internetové reklamy poprvé úroveň investic do reklamy tiskové. Představení iPhonu a zejména čteček Kindle a tabletu iPad představuje hrozbu pro tištěné knihy a média.

Vydavatelství Kodansha chtělo svým potenciálním zákazníkům ukázat přednosti, kterými vládnou pouze tištěné knihy, a zvýšit tak zájem o ně.


Řešení

Agentura Dentsu se zaměřila na kouzlo fyzického otáčení stránek, tedy na něco, co elektronické čtečky a jim podobná zařízení čtenáři nabídnout nemohou. Zároveň chtěla ukázat, že papírové knihy mají své místo i v moderní digitální době.

Vznikla proto obrázková kniha pro děti nazvaná POPO and MOMO Ride! Ride!, která však k plné „funkčnosti“ potřebovala iPhone rodičů nebo starších sourozenců. Stala se tak první PhoneBook (telefonní knihou, nikoli telefonním seznamem).

Kniha vypráví (beze slov) příběh dvou koťat, která cestují po světě a využívají při tom různých dopravních prostředků. Ty se mění, jak čtenáři otáčejí stránky knihy. iPhone pak slouží jako „výplň okénka“ daného dopravního prostředku.

Ve vlaku tak na jeho displeji ubíhá krajina, v letadle zobrazuje nebe s mraky a sluncem, ve vesmíru planety a hvězdy. Objekty „za oknem“ lze dotykem měnit a přesouvat.

Nejlépe princip fungování knihy přiblíží následující video:



Toto video bylo zároveň hlavním bodem kampaně propagující prostřednictvím interaktivní dětské knížky všechny tištěné knihy.


Výsledek

Video na YouTube zaznamenalo téměř 400 tisíc zhlédnutí a kniha POPO and MOMO Ride! Ride! se stala sedmou nejprodávanější publikací na japonském Amazonu.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT