Telefónica předvedla v Argentině první User Generated Event

S cílem podpořit ve svých zákaznících pocit silné komunity realizovala argentinská Telefónica Movistar mobilní kampaň, která měla dokázat, že společnými silami mohou vytvořit velké dílo.

User Generated Event


Zadání

Argentinské zastoupení společnosti Telefónica Movistar chtělo podpořit svou kampaň „Movistar Community. We are more. We can do more.“, která propagovala myšlenku, že uživatelé Movistaru jsou silná komunita, která společně dokáže dělat velké věci.


Řešení

Agentura Wunderman tedy dostala za úkol předvést sílu této komunity, a tak přišla s myšlenkou vytvořit první „User Generated Event“ (UGE, uživateli generovanou událost).

Zatímco v případě komerčního využití „User Generated Content“ (UGC, uživatelsky generovaného obsahu) uživatelé vytvářejí obsah za striktně vymezených podmínek, tato UGE měla pravidla velmi volná.

Zákazníci Movistaru dostali možnost pomocí SMS zpráv vybrat umělce, který vytvoří nějaký umělecký kousek, místo, kde bude práce realizována, předmět uměleckého díla a jeho další vlastnosti. Textové zprávy mohly být navíc zasílány v libovolném tvaru, což dodávalo celé iniciativě na přirozenosti a podporovalo pocit komunity přátel, která se domlouvá na akci.

Chodily tak SMS typu „Chci aby umělcem byl Julian Beever!“, „Podle mě to musí být u obelisku.“ nebo „Co kdyby to bylo o mravencích? Jsou nás miliony, stejně jako jich.“


Výsledek

Celkově bylo zasláno více než 300 tisíc SMS zpráv, které zvolily právě populárního umělce s křídou Juliana Beevera, aby vytvořil u obelisku v Buenos Aires jednu ze svých skvělých 3D kreseb. Ta byla nakonec nastříkána ochranným lakem, aby dílo vydrželo opravdu dlouhou dobu.

Akce si vysloužila také velkou mediální pozornost, která vyústila v požadavek, aby byl Beeverův výtvor prohlášen za kulturní bod zájmu města.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT