T-Mobile roztančil Británii

Zlato v kategorii Commercial Public Services na Cannes Direct Lions získal T-Mobile za kampaň Tanec (Dance). Podrobný popis kampaně vám nyní přinášíme.

Tanec (Dance)


Zadání

V situaci, kdy se Velká Británie utápěla v zimním počasí a depresi z recese (ekonomické), začalo mnoho Britů pochybovat o upřímnosti a poctivosti velkých firem. Za této atmosféry musel T-Mobile spustit novou kampaň, která by v lidech vzbuzovala důvěru a upevňovala dobrý vztah ke značce. Nemohli tedy lidem jednoduše představit novou filozofii T-Mobilu, museli opravdu prokázat pravdivost hesla kampaně, totiž že „Life’s for Sharing“. Úkolem bylo získat 143 tisíc nových zákazníků z cílové skupiny lidí s vyššími příjmy, kteří by mohli u T-Mobilu utratit měsíčně 30 liber, zatímco většina stávajících zákazníků společnosti měsíčně utrácí pouze deset liber.


Řešení

15. ledna v 11 hodin začal jeden cestující ve stanici městské hromadné dopravy zčistajasna tančit – během několika okamžiků se přidaly stovky dalších, mezi nimi stovky skutečných a předem nezainteresovaných kolemjdoucích. Každý si zkrátka užíval momentu „sdílení“. Tanec byl vysílán o 36 hodin později v TV během reklamní přestávky, současně bylo video umístěno na kanálu T-Mobile na YouTube. Bylo rozesláno 2 500 letáků o rozměrech kreditní karty, které oznamovaly, že reklama s tančícími lidmi byla vytvořena T-Mobilem, a že další den bude v televizi znovu.

Akce byla tak výrazná a pozoruhodná, že se lidé o zážitek bezprostředně dělili se svými blízkými prostřednictvím telefonních hovorů, sms, fotili a natáčeli ji a sdíleli na internetu. Tanec se stal skutečnou událostí, byl medializován v televizním zpravodajství, tisku, posluchači volali do rádií, bloggeři psali články. Akce byla diskutována i na Facebooku, deník Sun akci popsal jako „epidemii radosti“. T-Mobile tak získal dobré jméno a důvěru svých zákazníků jednoduše tím, že v krušných časech dokázal rozveselit.


Výsledek

Během více než tří následujících měsíců byl tanec opakovaně zmiňován v televizi, rádiu, tisku a na internetu a byl zaznamenán 5% nárůst poptávky. Téměř 13 milionů zhlédnutí na britském YouTube vedlo k umístění videa na 12. místě v žebříčku nejsledovanějších videí v kategorii Entertainment. Video se zároveň stalo nejsledovanější reklamou za poslední rok a na jeho základě vzniklo 43 skupin na Facebooku, kde největší z nich čítala 4 500 členů. Mediální pokrytí bylo odhadnuto na hodnotu 1,2 milionu liber. Zároveň T-Mobile dosáhl nejnižších nákladů na response v historii a náklady na akvizici klesly o 24 %. V době recese tak T-Mobile zaznamenal oproti loňskému roku 52% nárůst prodeje. 80 % nových zákazníků přitom pocházelo z požadované cílové skupiny lidí s vyššími příjmy.






Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT