Studie: Co funguje na sociálních sítích?

Nejčastěji využívanými marketingovými taktikami v sociálních sítích jsou aktualizace statusů a navazování virtuálních přátelství se zákazníky. Která taktika je však tou nejúčinnější?

Podle studie americké společnosti MarketingProfs nazvané The State of Social Media Marketing je primární snahou marketérů využít sociálních sítí k přivedení návštěvníků na stránky jejich firmy, případně na stránku s nějakou promo nabídkou.

Na Facebooku firmy zpravidla vyhledávají své stávající zákazníky a „přátelí“ se s nimi s cílem udržovat vztahy a sdílet aktuální informace a nabídky. Toto navazování přátelství za marketingovými účely je častější v segmentu B2B, kde jej využívá 34 % společností, v segmentu B2C je to pak 26 % firem.

Facebook je také často využíván k provádění průzkumů mezi fanoušky firmy či značky. K tomuto účelu jej využilo 37 % respondentů.

Nejúčinnějším marketingovým nástrojem na Facebooku však jsou podle studie on-line aplikace podporující značku nebo přímo přivádějící uživatele k nákupu. Tohoto způsobu propagace však využívá méně než čtvrtina všech sledovaných firem.

Twitter je nejčastěji využíván k monitorování případných problémů s PR (negativní tweety o firmě nebo značce), v segmentu B2B jej takto využívá necelých 41 %, v segmentu B2C pak 47 % společností. Marketéři také přiznali, že v takových případech zpravidla kontaktují přímo autora nelichotivého příspěvku.

Dalším populárním způsobem využití Twitteru je (nijak překvapivě, vzhledem k podstatě této služby) šíření odkazů na vlastní stránky a přivádění návštěvníků. Dvě pětiny respondentů pak připustily, že k odkazu připojují „provokativní“ text s cílem přimět uživatele k prokliku.

Na rozdíl od toho, co by si marketéři přáli, je Twitter podle studie neefektivní, pokud jde o přímé generování prodejů.

I zde se však najdou výjimky, například účet Twitter.com/De­llOutlet vydělal společnosti Dell již více než 6,5 milionu USD.


Zdroj: emarketer.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT