SPIR publikuje první data sledovanosti videí na internetu

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) publikuje první veřejná data návštěvnosti tzv. multimediálního obsahu na internetu, tj. sledovanosti streamovaného videa a konzumace flashových her. Jedná se o první analytické údaje o počtech reálných uživatelů, množství přehraných materiálů a stráveném čase na měřených internetových médiích. Největší množství lidí sleduje videomateriály na serveru Stream.cz a nejvíce času uživatelé průměrně stráví hraním flashových her společnosti Geewa.

Spuštění kontinuálního měření videostreamingu, který je součástí projektu měření návštěvnosti internetu NetMonitor, je prvním krokem k porovnání výkonu internetových médií a televizních stanic. Podle Pavla Ševery, projektového manažera SPIR, se tak potvrzuje trend prolínání dvou různých technologických platforem, které mohou poskytovat téměř identický obsah. „Česká republika je takovým inkubátorem nových projektů v oblasti měření internetu,“ vysvětluje Pavel Ševera.

O tom svědčí i fakt, že český internetový trh je jeden z prvních v Evropě, kde byly oficiální údaje zveřejněny. V prvních veřejných datech figurují média Stream.cz, iDnes.cz, Nova.cz, Česká televize a Geewa.cz. Součástí měření je také server Novinky.cz, za který však budou data z důvodu přechodu na novou technologii vysílání videa dostupná od září tohoto roku.

V následujících měsících SPIR počítá s rozšířením projektu o měření sledovanosti videoreklamy a konkrétních materiálů založeném na ukazatelích GRP a rating, které umožní větší srovnatelnost se sledovaností televizních stanic. Multimediální obsah bude také kategorizován podle typu, obsahu, cílových skupin a dalších proměnných. Připravuje se i provázání návštěvnosti se sociodemografií uživatelů, tak jak je známé u měření návštěvnosti médií v projektu Netmonitor.

Streamovací pracovní skupina SPIR, která připravuje měření společně s realizátory výzkumu, společnostmi MEDIARESEARCH a Gemius, doporučuje používat jako dvě základní jednotky RU (počet reálných uživatelů, tedy skutečných lidí) a ATS relative (průměrný čas strávený uživatelem s materiály za měsíc).

Veřejně dostupné jsou i další údaje měřených médií, jako jsou unikátní přehrané materiály, zahájená přehrání nebo celkový strávený čas všech uživatelů na daném médiu, sloužící k lepší orientaci v konzumaci multimediálního obsahu měřených médií. Odběratelé kompletních dat NetMonitoru a zapojená média v projektu mají navíc k dispozici podrobná data o každém médiu.

Kompletní veřejný report, popis metodiky měření a další informace naleznete na adrese www.netmonitor.cz v sekcích Veřejné výstupy a Dokumenty o projektu.


Zdroj: TZ SPIR



22. Červen 2010

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT