„Špinavý a zbitý“ dopis v kampani švédské neziskovky
Originální direct mail, který vyčníval z přívalu vánoční pošty, rozesílala švédská organizace zabývající se pomocí lidem na ulici. Výsledkem byla nejúspěšnější kampaň této neziskovky v historii.
Homeless Letter
- Zadavatel: Gothenburg Homeless Aid
- Agentura: GOSS
- Země: Švédsko
- Rok: 2008
Zadání
Gothenburg Homeless Aid je švédská charitativní organizace pomáhající bezdomovcům, lidem závislým na lécích a dalším lidem s existenčními problémy.
V období Vánoc je většina lidí štědřejší a projevuje větší ochotu pomoci méně šťastným – proto jsou Vánoce pro Gothenburg Homeless Aid nejdůležitějším obdobím v roce a zároveň tedy i nejvhodnějším časem k rozesílání direct mailu s prosbou o příspěvek svým pravidelným dárcům.
Řešení
Jestli je obecně těžké zaujmout pozornost pomocí direct mailu, v období Vánoc je to ještě těžší. Jak vymyslet dopis, který by vyčníval z laviny vánočních přání, reklamy a letáků?
Řešením bylo, udělat přímo z obálky nositele sdělení.
S cílem názorně ukázat, jak těžké je strávit noc na ulici, „prožily“ dopisy před odesláním také jednu noc venku. Když poté dorazily k adresátům, byly špinavé, pomačkané a promoklé.
Několik hodin v dešti bez přístřešku takto poškodí každého – člověka nebo obálku.
Výsledek
Dopis byl těsně před a po Vánocích rozeslán 1 500 domácnostem v Gothenburgu (přičemž byl brán v potaz věk a roční příjem). V závěru darovalo celkem 22 % příjemců průměrně 29 EUR na osobu (v porovnání s loňskými 15 % procenty dárců, kteří průměrně přispěli 21 EUR).
Celá Vánoční kampaň vynesla 163 tisíc EUR a stala se tak nejúspěšnější kampaní Gothenburg Homeless Aid vůbec.
- iDirekt.cz
11. Listopad 2009
Štítky: Direct mail, Direct marketing, GOSS, Gothenburg Homeless Aid, Případové studie