Špinavé kapoty aut jako reklamní médium v kampani motorového oleje

Společnost BP/Castrol vyrábí speciální olej, který pomáhá udržovat motory automobilů čistší. Tuto skutečnost propagovala prostřednictvím zaprášených kapot dubajských vozů.

Dustvertising

Zadavatel: BP/Castrol
Agentura:
MEMAC Ogilvy & Mather
Země: SAE
Rok: 2009

Zadání

Motorový olej BP Visco má jedinečnou vlastnost: udržuje motor až o 30 % čistší, než běžná maziva.

Úkolem kampaně bylo dostat tuto informaci přímo k dubajským řidičům, a to způsobem, který si získá jejich pozornost.


Řešení

Osmdesát procent povrchu SAE tvoří poušť, takže auta jsou neustále pokryta vrstvou písku a „špinavá“.

Agentura MEMAC Ogilvy & Mather toho využila a proměnila kapoty vozů po celém Dubaji ve veřejná plátna, na nichž propagovala unikátní schopnost oleje BP Visco udržovat motor čistší, než při použití konkurenčních výrobků.

S využitím speciální šablony byly kapoty aut zbavovány štětcem písku tak, aby vznikl obraz motoru a pod ním text:

„Udržuje váš motor až o 30 % čistší.“

Následovalo logo produktu BP Visco.

Takto byla upravena zejména auta v oblastech s vysokým pohybem lidí, kde byla kampaň podpořena rozdáváním letáků kolemjdoucím a za stěrače aut.

Letáky nabízely 30% slevu při nákupu oleje BP Visco.


Výsledek

Náklady na kampaň dosáhly pouhých několika set dolarů, přičemž se díky ní podařilo dostat produkt do širokého povědomí.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT