Soutěž Zasedačka roku odstartovala 2. ročník

Nová soutěž, které se podařilo získat pozornost veřejnosti, letos pokračuje rozšířená o další dvě kategorie. Jako úspěšný komunikační počin byla hned po 1. ročníku oceněna 1. místem v soutěži Fénix, 2. místem ve Zlatém středníku a 2. místem v České ceně za PR. Jaké důvody vedly společnost CBRE k uspořádání této soutěže, jsme se zeptali marketingové manažerky Petry Lávičkové.

PETRA LÁVIČKOVÁ: Důvodem, proč pořádáme CBRE Zasedačka roku, je to, že jsme chtěli ukázat, jak žiji firmy. Situace se u nás za posledních několik let hodně změnila a do Česka přicházejí ze zahraničí velmi inovativní koncepty.

Ukazují, že kancelář a její uspořádání mohou pomoci k vyššímu obratu firmy, lepší spolupráci mezi zaměstnanci a efektivní komunikaci mezi nimi. O tom, jak lide žijí v domech a bytech, bylo napsáno hodně, ale nikdo se nezaměřuje na to, jak žijí v kancelářích, ačkoli v nich tráví velkou část svého času.

DIREKT: Při tvorbě konceptu soutěže jste se inspirovali v zahraničí?

PETRA LÁVIČKOVÁ: Ne, je to původní český nápad, vznikl ve spolupráci s agenturou Dark Side a rozhodli jsme se ho realizovat lokálně. Název soutěže jsme takto zvolili, protože nám připadalo, že je toto téma pro lidi příliš virtuální a těžko uchopitelné, použitím pojmu zasedačka jsme se snažili téma zhmotnit. Hledáni zasedací místnosti roku je headlinem soutěže, jde ale o celé pracovní prostředí ve firmě.

DIREKT: Jak probíhá soutěžní hodnocení?

PETRA LÁVIČKOVÁ: Přihlášené hodnotí odborná porota a letos máme velkou radost, že je její předsedkyní světoznámá architektka Eva Jiřičná, která mimo jine navrhuje i kancelářské budovy.

Letos je v soutěži pět kategorií.

První koresponduje s názvem soutěže a jde o hodnocení zasedačky jako reprezentativního prostoru společnosti, kam se vodí návštěvy.

Kromě toho hodnotíme prostory pro zaměstnance, tedy kuchyňky, kafeterie a místa pro interní porady.

Cena hlavního partnera firmy Skanska se zaměřuje na to, jestli je kancelář připravena i na budoucí výzvy firem, jestli kancelář s firmou poroste a bude reflektovat vývoj.

Novinkou v kategoriích je letos DNA firmy, z loňského ročníku jsme se při jejím promýšlení inspirovali tím, že spousta firem má kancelář zařízenou podle svého zaměřeni a interiér pak reflektuje produkt nebo poskytované služby.

Poslední kategorií je Zdravá kancelář, kde se hodnotí, jestli prostor odpovídá udržitelnému rozvoji, při ní spolupracujeme s Českou radou pro udržitelné budovy.

DIREKT: Kolik bylo hodnoceno kategorií loni?

PETRA LÁVIČKOVÁ: V prvním ročníku byly tři kategorie a v každé jsme vyhlašovali jen první místo, komunikujeme totiž celý panel finalistů, abychom ukázali co nejvíc nejhezčích a nejfunkčnějších kanceláří.

Ocenění Zasedačka roku vyhrál Google, nejatraktivnější pracovní prostředí měla Air Bank a ve třetí kategorii Inovativní kancelářský koncept zvítězilo IN-SPIRO. Za soutěž jsme sami byli oceněni cenou Zlatý středník (2. místo), v soutěži Fénix jsme byli první a naposledy je to druhé místo v České ceně za PR.

DIREKT: Jak jsou mezi účastníky zastoupeny firmy z komunikační branže?

PETRA LÁVIČKOVÁ: Ze sedmdesáti dvou účastníků byla loni třetina marketingově orientovaná, byly to agentury nebo media. U agentur se předpokládá, že v nich pracuji kreativní lidé a že se to projeví i na zařízení kanceláří. Našli jsme tam spoustu vtipně zařízených kanceláří a ukázalo se také, že nejde o to mít na zařízení miliony, ale že lze kancelář zařídit vtipně a s nápadem i za relativně mnohem nižší peníze.

DIREKT: Překvapilo vás něco během organizace soutěže? Co firmám přinese účast v ní?

PETRA LÁVIČKOVÁ: Překvapilo nás, že se nenaplnil náš předpoklad, že budeme o kancelářích komunikovat hlavně s HR manažery nebo s vedením firem. Ukázalo se, že nejvíce se věci věnoval marketing. Je to zřejmě tím, že právě pracovníci marketingu za tím vidí interní komunikaci, propagaci firmy pro zaměstnance a vidí, že jde i o propagaci firmy směrem ven. Marketing je tedy do toho hodně zapojený a účast v soutěži může přinést porovnání s ostatními firmami v rámci trhu. Kromě toho je to příležitost ukázat atraktivitu zaměstnavatele a může to sloužit k přilákání nových talentů. Soutěž je i silný nástroj k interní komunikaci, když totiž lidé ve firmě pracují, nejsou si často vědomi toho, že pracují ve výjimečném prostředí.


Jakub Oth, David Daniel


Do druhého ročníku soutěže CBRE Zasedačka roku je možné podávat přihlášky do 30. 10. 2015. Je otevřeno 5 kategorií: Zasedačka roku, Kancelář jako DNA firmy, Nejatraktivnější pracovní prostředí, Zdravá kancelář a Kanceláře pro budoucí výzvy. Více informací a přihlášení je možné na www.zasedackaroku.cz.

iDirekt.cz a Direkt jsou mediálními partnery soutěže.


Petra Lávičková

Head of Corporate Marketing & PR at CBRE Czech Republic


Petra působí v marketingu již více než 12 let. Pracovala na pro společnosti SAP, SAS a Renomia. V současnosti pracuje již druhým rokem pro nejsilnějšího realitního poradce v České republice – společnost CBRE. Mezi její specializace patří zejména direct marketing a oblast CRM, komunikace jak externí tak interní. Hovoří anglicky, aktivně se věnuje stepu a miluje lyžování a cestování.




27. Červenec 2015

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT