Soutěž o nejošklivější budovu Belgie posloužila jako kampaň demoliční firmy

Belgie je prý nejošklivější zemí světa. Demoliční společnost Jan Stallaert se rozhodla ji trochu vylepšit a v rámci kampaně tu nejošklivější belgickou budovu strhnout.

The Ugliest Building in Belgium


Zadání

Belgická společnost Jan Stallaert se zabývá demolicemi a k získávání zakázek potřebuje součinnost architektů. Ti jsou však příliš zaměstnáni navrhováním nových staveb a nezajímají se o demolice starých.

Úkolem kampaně bylo získat pozornost nejen architektů, ale celé odborné veřejnosti a dostat značku Jan Stallaert do širokého povědomí.


Řešení

Belgie je někdy (i samotnými Belgičany) označována jako nejošklivější země na světě. Stallaert se proto rozhodl realizovat kampaň, která pomůže učinit Belgii krásnější.

U příležitosti Národního architektonického dne vyhlásila společnost on-line soutěž o nejošklivější budovu Belgie. Vítěze soutěže čeká demolice provedená Stallaertem.

Jediná komunikace, kterou firma v souvislosti s nově vyhlášenou soutěží uskutečnila, bylo vydání tiskové zprávy a její rozeslání do médií.


Výsledek

Zprávu hned první den zveřejnila média po celé zemi a okamžitě se jí chytily také blogeři. Značka Jan Stallaert figurovala v každém článku.

Během 24 hodin po vyhlášení soutěže nominovalo 17 tisíc návštěvníků více než 200 budov.

Architekti debatovali v on-line diskusích, na blozích, v odborných periodicích i v rádiích o kampani společnosti Jan Stallaert a vybírali budovu hodnou stržení. Stovky architektů a dalších potenciálních klientů osobně firmu kontaktovaly a chválily výborný nápad.

Jen pro zajímavost: na třetím místě nedávno skončené soutěže se umístil belgický královský palác, ovšem těžko říct, zda důvody pro jeho nominaci byly čistě architektonické.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT