Skutečný hrdina platí TV poplatky – virální kampaň ze Švédska

Velmi úspěšnou interaktivní kampaň realizovala ve Švédsku organizace, která má na starosti výběr TV poplatků. Pomocí personalizovaného filmu se jí podařilo pětinásobně překonat původní cíl kampaně.

The Hero

Zadavatel: Radiotjänst
Agentura: Draftfcb
Země: Švédsko
Rok: 2009

Zadání

Radiotjänst je švédská organizace vybírající poplatky za veřejnoprávní televizi a rozhlas.

Zatímco 90 % z celkového počtu domácností ve Švédsku tyto poplatky řádně hradí, v některých skupinách obyvatel je to jen 60 %. To se týká především mladých lidí z metropole.

Na ty chtěla organizace Radiotjänst zacílit on-line kampaní.


Řešení

Agentura Draftfcb Sweden vytvořila interaktivní virální film, jehož hlavní sdělení bylo jednoduché: pokud platíte televizní poplatky, jste hrdina.

Vše začíná tím, že uživatel obdrží e-mail od kamaráda, v němž je odkaz na video. V tom se hovoří o jakémsi hrdinovi a divák po chvíli zjišťuje, že tím hrdinou je on sám.

Následují scény, v nichž je oslavován po celém světě, scény jsou podbarveny velkolepou hrdinskou hudbou a na závěr nechybí poděkování za placení TV poplatků.

Pokud snad uživatel dosud poplatky nehradí, může po skončení filmu zadat své osobní identifikační číslo (obdoba našeho rodného čísla) a k placení se tak zaregistrovat. Zároveň může podobné video vytvořit pro někoho ze svých přátel.

Prohlédněte si jedno z „hrdinských“ videí:



Kampaň byla podpořena také filmovými trailery promítanými v kinech, známí švédští kritici pak hodnotili film v rozhlasových reklamách. Nechyběly filmové plakáty v ulicích.

Vlastní hrdinský film si můžete vytvořit na stránce en.tackfilm.se.


Výsledek

Kampaň měla výrazný virální efekt, během 12 týdnů navštívilo web kampaně 18 milionů unikátních návštěvníků, kteří vytvořili přes 6 milionů personalizova­ných filmů.

Ačkoli byl původní cíl, tedy pět set nově registrovaných, podle organizace Radiotjänst dosti ambiciózní, podařilo se díky kampani získat 2 500 nových poplatníků.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT