Skrytá kampaň na kondomy v podobě on-line reality show

Kampaně, kde samotnému představení výrobku předchází určité období "tajemna", během nějž lidé spekulují, o co asi jde, nejsou úplně výjimečné. Nicméně udělat internetovou reality show, v níž k sobě měsíc běží dva milenci, už tak obvyklé není.

Love Distance


Zadání

Sagami Rubber Industries (SRI) je japonský výrobce kondomů, který dodává své produkty do více než 80 zemí světa.

V Japonsku je problematické inzerovat v médiích kondomy, avšak SRI potřebovalo podpořit prodej svého nového výrobku, nejtenčího kondomu na světě Sagami Original 0.02 (tlouška je 0,02 mm).

Úkolem kampaně bylo zvýšit povědomí o tomto produktu a zajistit pozitivní vnímání značky.


Řešení

Byla vytvořena on-line kampaň, která ve své podstatě fungovala jako měsíc dlouhý TV spot. Přitom od začátku zůstávalo v tajnosti, kdo a co propaguje. Značka se objevila až na samém konci kampaně.

V první fázi byl na základě inzerátu nalezen skutečný pár, který prožívá vztah na dálku. Slibovaná odměna činila 20 000 USD. Poté mohla začít hlavní fáze projektu: maratón v délce 1 000 000 000 mm (1 000 km).

30. listopadu 2008 dělila oba mladé lidi vzdálenost tisíc kilometrů. Vyrazili tedy na běh k sobě, přičemž celá jejich cesta byla přenášena on-line. Komunikovat spolu mohli jen prostřednictvím blogu, videotelefonu a SMS zpráv. Veškerá jejich korespondence se zobrazovala návštěvníkům stránek projektu.

Chlapec a dívka měli každý svou webovou stránku, kde se veškeré dění odehrávalo. Sem také mohli psát své komentáře a povzbuzující zprávy návštěvníci webu, kteří běh sledovali v reálném čase. Bylo při tom možné sledovat pouze jednu stránku, jakmile se uživatel na jednom počítači přihlásil a vstoupil buď na mužskou, nebo na ženskou stránku, nemohl už se dostat na druhou. Zároveň zde probíhal odpočet zbývajících milimetrů, oddělujících oba členy páru.

24. prosince se pár setkal. Obě webové stránky se spojily v jednu. Počítadlo vzdálenosti se zastavilo na hodnotě 0,02 mm. A právě v této chvíli byla odhalena značka a produkt, ultratenké kondomy Sagami Original 0.02.

Pár dostal slibovanou finanční odměnu, noc v luxusním hotelu a doživotní zásobu kondomů Sagami.


Výsledek

Celý měsíc se lidé na internetu i mimo něj zabývali otázkou, kdo za celou akcí stojí. Sociální sítě zaznamenávaly několik tisíc zmínek o kampani denně. Z účastnického páru se staly celebrity.

Značka Sagami si získala velkou publicitu a velmi pozitivní vnímání mezi mladými Japonci.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT