SEO a Twitter? Jak to jde dohromady?

Twitter je velmi pěkná sociální síť a ještě pěknější platforma pro služby třetích stran (doporučuji www.nuzzel.com), ale z hlediska SEO byl Twitter donedávna irelevantní. To se nyní změnilo. A tak si honem založte firemní účet na Twitteru, pokud jej ještě nemáte. A sdílejte na něm obsah. S hyperlinky a s hashtagy.

Historie vztahu mezi Twitterem a vyhledávači je dlouhá a klikatá. Twitter nejprve poskytoval vyhledávači Google přístup k tweetům v reálném čase, pak se nějak nepohodli, Twitter se od Google odpojil a začal se kamarádit vyhledávačem Bing. Komickou ospalou postavou zůstával vyhledávač Seznamu, který Twitter neřešil nikdy.

Většina tweetů (publikovaných statusů na Twitteru) tak zůstávala vyhledávačům Google i Seznam utajena. Vedení Twitteru si po letech loni vzpomnělo, že nepřítomností ve výsledcích vyhledávání na Google přicházejí o návštěvnost. Přitom by si zejména stránky hashtagů na Twitteru návštěvnost z vyhledávačů zasloužily aktuálním zajímavým obsahem.

Hashtagy v tweetech totiž dostaly svoje samostatné stránky. Pokud se v tweetu objeví například hashtag #marketing, vede z něj hyperlink na stránku

https://twitter.com/…ag/marketing?…

a na té se objevují nejzajímavější příspěvky (kvalitní a zároveň čerstvé), viz obrázek.

Tweety se zobrazují i s případnými odkazy, pokud je pisatel zveřejnil.

Pokud zobrazené tweety obsahují i jiné hashtagy, zobrazí se odkazy vedoucí na stránky jiných hashtagů. Stránky hashtagů jsou tak navzájem provázány asi jako ve Wikipedii.

Twitter se nyní snaží předkládat vyhledávačům zejména stránky s hashtagy, je tedy vhodné na Twitteru aktivně sdílet svůj obsah a řádně jej označovat.

Petr Nachtmann, KBM Group



21. Leden 2015

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT