Šampaňské na účet namyšlence ve virální kampani baru Soul

Až neuvěřitelným způsobem si pohrál s realitou tým agentury Ogilvy v kampani pro bar Soul na Novém Zélandu. Vytvořil zcela smyšlený příběh, který se pak virálně šířil e-mailem mezi novozélandskými ženami a vyústil ve velmi úspěšný výsledek.

Platinová kreditka


Zadání

Novozélandský bar Soul v Aucklandu každý rok v září rozbíhá kampaň s cílem přilákat více mladých žen. S muži problém není, posezení na břehu moře s výhledem na přístaviště plné drahých lodí a atraktivní dívky a ženy v okolí jsou zárukou mužského zájmu o bar.

Přilákat mladé ženy se bar snaží zejména proto, že tím ještě více zvyšuje svou atraktivitu pro muže s naditými peněženkami, kteří jsou ochotni utratit za drinky pro dívky poznané v baru vysoké částky.

Zmiňovaná každoroční kampaň spočívala v e-mailu rozeslaném na databázi zákazníků baru Soul. E-mail obsahoval heslo, po jehož sdělení barmanovi dostala žena skleničku francouzského šampaňského zdarma. Ženy, které si ve společnosti kamarádek objednají svou první skleničku pravého šampaňského zdarma, zpravidla neodolají a dopřejí si ještě jednu za peníze.

V roce 2006 dostala novozélandská kancelář Ogilvy za úkol přijít s inovovanou variantou této kampaně, která by zvýšila její účinnost.


Řešení

Koncept, s nímž tým agentury Ogilvy přišel, byl založen na pozorování chování Novozélanďanů v průběhu několika měsíců. Vyšlo najevo, že zaměstnanci si tady rádi posílají „pikantní“ historky ze života, které vždy obsahují nějaký skandální, šokující, či zostuzující prvek.

Agentura se tak rozhodla vymyslet vlastní příběh, který pak bude rozšířen mezi lidi. Byla vytvořena umělá e-mailová konverzace mezi dvěma dívkami, v níž se jedna druhé svěřuje se svým zážitkem z minulé noci: v baru Soul potkala muže, který byl velmi arogantní a sebevědomě jí tvrdil, že s ní stráví dnešní noc. Uzavřel s ní sázku, že pokud se tak nestane, zaplatí během příštího měsíce každé ženě, která přijde do baru Soul, skleničku francouzského šampaňského.

Muž sázku samozřejmě prohrál, a tak nechal barmanovi svou kreditní kartu s tím, že v říjnu má každé dívce, která si objedná francouzské šampaňské, a řekne při tom „Napište to na platinovku,“ nalít jednu sklenku na jeho účet.

E-mail vypadal velmi přesvědčivě, obsahoval předchozí i následnou konverzaci o zcela jiných tématech, aby skutečně působil jako běžný „pokec“ mezi kamarádkami. Součástí bylo také video, které bylo „natočeno“ onen večer v baru Soul, a které dodávalo příběhu na autenticitě.

Pro prvotní šíření e-mailu bylo najato 50 dívek – „kamarádek“ oné vítězky sázky s neznámým mužem, které jej měly rozeslat na maximální možný počet svých známých a kolegyň.

E-mail perfektně zapadl do prostředí, v němž jsou podobné příběhy šířeny a zaujal příjemkyně nejen samotným skandálním obsahem, ale také možností pomstít se „namyšlenému slizákovi“.


Výsledek

Příběh si získal velkou publicitu a pronikl jak na blogy, tak do celostátní televize. Bar Soul celý příběh potvrzoval a během října připomínal, že platinová kreditka neúspěšného Casanovy je stále u barmana k dispozici.

Celkově bylo vydáno zdarma více než 3 000 sklenic šampaňského, dvojnásobek oproti kampaním v minulých letech. Bar zaznamenal 36% nárůst tržeb a kampaň se může pochlubit ROI ve výši 118 %.



12. Srpen 2009

Štítky:  , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT