Růžové míčky v direct mailové kampani učily ženy předcházet rakovině prsu

Nízké povědomí arabských žen o prevenci rakoviny prsu samovyšetřením se pokusila zvýšit organizace Friends Of Cancer Patients kreativním direct mailem.

Stressball

Zadavatel: FOCP
Agentura: JWT Dubai
Země: Spojené Arabské Emiráty
Rok: 2009

Zadání

Rakovina prsu každoročně postihne více než milion žen po celém světě, přičemž pro úspěšnou léčbu je důležité včasné odhalení nádoru. Na Blízkém Východě však ženy nemají dostatečné povědomí o nemoci, a proto neprovádějí pravidelná samovyšetření.

Organizace Friends Of Cancer Patients (FOCP) chtěla najít kreativní způsob, jak povzbudit ženy k tomu, aby se snažily na svých prsou včas hledat jakékoli nepravidelnosti a změny.


Řešení

Nejběžnějším symptomem rakoviny prsu jsou rozeznatelné bulky a výstupky. Bylo proto potřeba ženám předvést, že provést samovyšetření není nic složitého a ukázat jim, na co se při něm mají zaměřit.

Dvě stě padesát arabských žen ve věku 33 – 47 let obdrželo direct mailový balíček, který obsahoval světle růžový měkký antistresový míček, do nějž byl vložen malý kamínek.

Když žena zkusila míček (vystupující v úloze ženského ňadra) stisknout, nahmatala uvnitř bulku podobnou rakovinnému nádoru.

Nápis na míčku zněl (volně přeloženo):

„Pokud máte pocit, že je něco v nepořádku, mohlo by to tak opravdu být. Včasná detekce vám může pomoci bojovat s rakovinou prsu.“


Výsledek

Během dvou týdnů zavolalo na telefonní linku uvedenou na zásilce 63 % oslovených žen s cílem dozvědět se více informací o rakovině prsu a její prevenci.

Příjemkyně zásilky se ozývají nadále, organizace FOCP se proto rozhodla rozeslat DM balíčky dalším ženám a začala je distribuovat také v obchodech s módou nebo na dámských toaletách.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT