První komerční využití celé stránky na YouTube v originální virální kampani Nintenda

Nintendo chtělo propagovat svou novou hru pro Wii a rozhodlo se při tom zničit YouTube. To se povedlo a vznikla tak veleúspěšná on-line kampaň.

Wario Land Shake It!


Zadání

Společnost Nintendo v loňském roce uváděla na trh novou hru pro konzoli Wii nazvanou Wario Land Shake It!

Wario je v podstatě „antihrdina“, jehož největší zálibou je ničení všeho, co mu stojí v cestě. Tomu měla odpovídat i kampaň propagující tuto hru.


Řešení

První místo, na kterém potenciální zákazníci (v tomto případě především děti) začínají shromažďovat informace o nových hrách, je zpravidla server YouTube. Na videích si prohlédnou, jestli hra vypadá zajímavě a stojí za to do ní investovat.

Ovšem na YouTube jsou stovky herních videí, bylo tedy nutné vymyslet způsob, jak mezi nimi vyniknout a přesvědčit zákazníky, že právě Wario Land Shake It! je ta hra, která stojí za koupi.

Agentura Goodby, Silverstein and Partners vytvořila video, které dokonale vystihovalo podstatu hry: ničení.

V na první pohled zcela standardním YouTube videu, uživatel sleduje záběry ze hry Wario Land Shake It! Kolem desáté sekundy se poprvé zachvěje nejen obraz ve videu, ale i celé okno s videem. Od této chvíle to jde ráz na ráz – celá stránka se začíná pomalu bortit, objekty vyskakují z videa ven na stránku, až nakonec spadne ze své pozice i samotné okno videa.

Prohlédněte si video, na němž je celý proces zaznamenán:



Tím ještě zábava nekončí, rozpadnutá stránka se změní v interaktivní „hřiště“, na němž je možné se všemi prvky libovolně pohybovat. Zajímavé na tom je, že odkazy zůstávají po celou dobu funkční, i když jsou třeba zapadlé vzhůru nohama na opačném konci stránky, než byly původně.

Důležité bylo ještě přesvědčit YouTube, aby povolilo nahrazení své původní stránky touto upravenou verzí. Ačkoli panovala mezi zástupci serveru jistá nervozita, nakonec bylo nasazení kampaně schváleno. Zejména proto, že si YouTube slibovalo vysokou návštěvnost této stránky.

Vyzkoušet si kampaň můžete na této stránce.


Výsledek

Video nakonec skutečně úspěšné bylo: během jednoho týdne se dočkalo 1,5 milionu zhlédnutí. Po měsíci počet zhlédnutí převýšil 4 miliony.

Velké pozornosti se kampani dostalo také na blozích a herních webech, na serverech typu digg.com, kde uživatelé doporučují stránky ostatním, se držela na prvním místě dokonce i pár týdnů před prezidentskými volbami v USA (ostatní příčky patřily právě článkům s tématem voleb).



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT