Průzkum: Zákazníci chtějí dostávat relevantní e-maily, ale ne moc často

Pokud chtějí marketéři zaujmout zákazníky svým e-mailingem, měli by si dát záležet na personalizaci obsahu, přičemž pouhé správné využití pohlaví a jména v oslovení nestačí. Důležité je také hlídat četnost rozesílání obchodních sdělení e-mailem.

Podle průzkumu americké agentury e-Dialog, provedeného mezi více než dvěma tisíci aktivními uživateli internetu, zákazníci chtějí, aby jim firmy daly v e-mailingu najevo, že je znají a rozumějí jejich potřebám.

Největší počet respondentů (64 %) uvedl, že marketéři by měli v e-mailech ukázat, že vědí, jaký typ produktů či služeb zákazníka zajímá. Jen o tři procenta méně si pak přejí, aby marketéři věděli, jaký typ nabídek příjemce zajímá.

Mezi důležité faktory (uvedlo jej 54 % dotazovaných) se zařadilo také povědomí o tom, zda je oslovovaný novým nebo vracejícím se zákazníkem.

Naopak relativně menší význam má znalost jména (39 %) a pohlaví (20 %). Za nedůležitou z pohledu zákazníků je možné označit znalost jejich věku, které přikládá význam jen 9 % z nich.

Nejčastějším důvodem, proč zákazníci e-maily neotevírají, je příliš vysoká frekvence rozesílky. Ta je důvodem pro neotevření e-mailu pro 59 % respondentů. Kvůli nezájmu o nabízený produkt či službu e-maily neotevírá 55 % dotazovaných. Dvě pětiny jich pak obchodní nabídky neotevírá také proto, že je považují za spam.

Nejméně adresáty odrazuje fakt, že je e-maily některé společnosti neoslovují jménem. Důvodem pro neotevírání je to jen pro 4 % zákazníků. Rovněž obtížná čitelnost e-mailových zpráv (např. kvůli nevhodnému layoutu nebo nenačtení obrázků) není silnou pohnutkou k jejich neotevření. Takový e-mail neotevře 8 % respondentů.


Zdroj: emarketer.com


16. Červenec 2010

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT